امامان جمعه خراسان رضوی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرهای مختلف این استان علاوه بر تاکید بر لزوم تحکیم وحدت و همدلی، به موضوع حقوق بشر در یمن و پیام رسانهای داخلی اشاره کردند.
کد خبر: ۵۹۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 13 April 2018

به گزارش تابناک : امام جمعه تربت حیدریه در آیین نماز جمعه این شهر گفت: یکی از اهداف انبیا الهی ایجاد وحدت و امت واحده است. خداپرستی باعث وحدت و همدلی و هواپرستی عامل افتراق و اختلاف می باشد لذا همه اختلافها ناشی از هواپرستی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی همچنین به سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام اشاره و بیان کرد: یکی از اهداف بعثت عبادت، بندگی و رهایی از طاغوت است و در همه آموزه های انبیاء دو مولفه عبادت و مبارزه با طاغوت در اولویت بوده است. اجتناب و رهایی از طاغوت شرط قبولی طاعات و بندگی است و بر همین اساس مسلمانان، نظام سلطه و همه عوامل آنان را قبول ندارند.
امام جمعه سبزوار نیز با اشاره به بمباران موشکی یمن از سوی خاندان آل سعود گفت: منادیان حقوق بشر سکوت خود را در مقابل فاجعه انسانی در یمن بشکنند. 
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: هواپیماهای عربستان شب و روز با بمباران مردم مظلوم یمن آنها را محاصره کرده اند اما از حقوق بشر خبری نیست. اینکه امروز کشورهای به ظاهر مدعی حقوق بشر در برابر فجایع عربستان در یمن سکوت اختیار کرده اند نوعی جاهیلت است. 
امام جمعه گناباد هم گفت: پیام رسانهای خارجی به دنبال ضربه زدن به امنیت و اقتصاد داخلی کشور هستند لذا مسئولان شورای عالی فضای مجازی با فرهنگ سازی بیشتر بستر استفاده از پیام رسانهای داخلی را فراهم کنند. 
حجت الاسلام والمسلمین حسن صادقی نسب با اشاره به گسترش پیام رسانهای داخلی، از مردم خواست که با استفاده از آنها از آسیب انواع مشابه خارجی در امان بمانند. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار