تصمیمات جدید بانک مرکزی برای کنترل بهای ارز و ساماندهی این بازار ، موج سواران قیمت سکه را حاشیه نشین کرد.
کد خبر: ۵۹۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 13 April 2018

به گزارش تابناک : در حالی که سکه امامی در اولین روز هفته جاری بهایی برابر با یک میلیون و 783 هزار تومان داشت، تحولات رخ داده در بازار ارز شرایط را برای رسیدن بهای این کالای سرمایه گذاری به یک قدمی دو میلیون تومان در هر قطعه نزدیک کرد. 
افزایش مداوم بهای سکه در حالی ادامه داشت که پیش فروش سکه از سوی بانک ملی همچنان پیگیری می شد و در نتیجه رشد شگفت انگیز بهای قیمت حکایت از اختلالی جدی در این بازار داشت . موج سوارانی که تلاش برای رشد قیمت دلار با هدف کسب سود آنی را در دستور کار قرار داده بودند، بهای سکه را نیز با وارد کردن تقاضای غیر واقعی افزایش می دادند . 
بسیاری معتقدند ایجاد صف در مقابل صرافی ها خود به نوعی تهییج مردم برای ورود به این بازار را به همراه داشت. 
بر اساس این گزارش در دومین روز هفته قیمت هر قطعه سکه به یک میلیون و 930 هزار تومان رسید و این روند در سومین روز هفته یعنی دوشنبه نیز با رسیدن بهای سکه به یک میلیون و 955 هزار تومان رسید. 
با اعلام تصمیم بانک مرکزی در خصوص تک نرخی شدن دلار ، بهای هر قطعه سکه به یک میلیون و 770 هزار تومان کاهش یافت . تلاش ناکام برای ایجاد فضای رونق کاذب در بازار سبب شد چهارشنبه بهای سکه افزایش اندکی را تجربه کند و به یک میلیون و 791 هزار تومان در هر قطعه برسد اما در آخرین روز هفته بهای سکه امامی به کانال یک میلیون و 780 هزار تومانی بازگشت . 
پیش بینی می شود حباب قیمت سکه در روزهای آتی تخلیه شود.جدول زیر قیمت سکه امامی در فاصله شنبه تا پنجشنبه را نشان می دهد:


 

 

منبع : خبرآنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار