نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی‌گفت: حرکتی که سبب مردمی شدن سلامت می‌شود یک حرکت گفتمان‌سازی است.
کد خبر: ۵۹۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 12 April 2018

به گزارش تابناک رضوی، سید امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در اولین مجمع سلامت استان خراسان‌رضوی که در مجتمع سپید برگزار شد اظهار‌ داشت: برای رفع هر نیازی که در حاکمیت‌ها وجود دارد باید از تکنولوژی مناسب استفاده شود و تکنولوژی عامل رفع و ایمن کردن بدن در برابر عوامل خارجی آلوده کننده است.

وی‌افزود: و بعد از انقلاب اسلامی نیاز به تکنولوژی برطرف شد و این عامل در کنار سایر شاخص‌های توسعه انسانی در ایران باعث شد که امید به زندگی افزایش یابد و نزدیک به 20 سال افزایش امید به زندگی در طی این 40 سال در کشور داشته‌ایم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: سال‌ها بحث سلامت در مجامع سیاست‌گذاری کشور این است که مسائل در این حوزه تغییر پیداکرده است و حرکتی که باعث مردمی شدن سلامت می‌شود یک حرکت گفتمان‌سازی است.

قاضی‌زاده هاشمی‌گفت: و توجه به اینکه برای تامین سلامت باید به سراغ مردم برویم نباید به صورت یک دستورالعمل به مردم باشد بلکه باید یک رابطه تعاملی و دو طرفه باشد و مردم به مجلس و دولت با یک نگاه مبتنی به مستندات در این حوزه‌ها بگویند که باید چه کرد و به چه سمت و سوئی رفت و امیدواریم این مجمع سلامت شکل گرفته ما را به آن نقطه برساند که نظام خدماتی و مدیریت و قانون‌گذار در اختیار تفکر و رویکردی باشد که مورد توجه عموم جامعه است.

وی تصریح‌کرد: شعار سازمان بهداشت جهانی که سلامت برای همه درهمه جا یا عدالت در سلامت است زمانی محقق می‌شود که مردم در مکان‌هایی که دولت‌ها و نهادهای وابسته به دولت نمی‌تواند ارائه خدمت کند آن جا را پر کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: بخشی از سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در حوزه سلامت ناظر بر نقش‌آفرینی عموم در تامین، پیشگیری و ارتقای سلامت است و در حوزه سبک زندگی و تغییر در رفتار است.

وی مطرح‌کرد: امروز بزرگترین عامل ایجاد خطر در سلامت مردم غیر از بحث‌های محیط زیستی نوع سبک زندگی و تغذیه و رفتار اجتماعی ما تعریف می‌شود و اگر بخواهیم تنها به تخصص و درمان بپردازیم دیگر امکان مادی آن برای کشور وجود ندارد و حتی برای کشورهای پیشرفته نیز این امکان وجود ندارد و آنچه که باید بر آن تمرکز کرد اصلاح سبک زندگی مردم به صورت همه جانبه است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار