استاندارخراسان رضوی گفت: همه بخش های وزارت نیرو در خراسان رضوی برای مدیریت آب در تعامل با هم تلاش گسترده ای دارند
کد خبر: ۵۸۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 12 April 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان در جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد افزود: همه بخش های وزارت نیرو در خراسان رضوی در تلاشند با وجود برخی مشکلات، موضوع کم آبی را مدیریت کنند.

او گفت: برای مدیریت کلان و یکپارچه آبهای خراسان رضوی در سطوح مختلف کوتاه ، میان و بلندمدت تا افق 1420 برنامه ریزی شده است و بر اساس آن برای حوزه آب استان اقدام می شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با هماهنگی و همراهی همه بخش های مربوط، در کوتاه مدت افزایش بهره وری و بازچرخانی آب و درمیان مدت انتقال مدیریت ظرفیت آبهای استان اعم از ژرف و سطحی تدبیر شده است.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه در موضوع طرحهای میان و بلندمدت نیازمند توجه جدی وزارت نیرو هستیم ،گفت : در بودجه سال 97نیز ردیفی برای طرح  انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور تعیین شده است و کار دنبال می شود.

او گفت: هم اکنون فقط حدود420 روستای خراسان رضوی با تانکر آبیاری می شود و با توسعه مجتمع های آبی سعی شده است مساله  کم آبی به نوعی مدیریت شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر شاهد کاهش 370  میلیون متر مکعبی برداشت از چاه ها هستیم بدون آنکه به تولیدات کشاورزی استان لطمه وارد شود در حالی که پیش از این حجم اضافه برداشت از مخازن زیرزمینی سالانه حدود یک میلیارد و 200میلیون متر مکعب بود.

رشیدیان گفت:  توسعه روشهای آبیاری نوین ، انتقال آب با لوله ، کاهش کشت های آب بر و تغییر الگوی کشت از دیگر راههای مدیریت مصرف آب در استان بوده است.

او گفت: براساس بررسی ها شاهد کاهش بیش از 52درصدی بارش ها هستیم و در 40سال گذشته این وضع بارشی بی سابقه بوده است.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار