حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور در پاسخ به اظهارات عبدالله ناصری در باره عملکرد وزارت کشور و طرح مفروضاتی نادرست در این باره جوابیه ای منتشر کرد.
کد خبر: ۵۸۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 11 April 2018

به گزارش تابناک : متن کامل پاسخ وزارت کشور به این شرح است:

در باب مدّعیات آقای عبدالله ناصری درباره عملکرد وزارت کشور دولت یازدهم منتشر شده در روزنامه آرمان امروز به تاریخ 15/1/97  تحت عنوان « نوبخت نشان داد کارآیی ندارد»

ضمن ارج نهادن به تلاش دست اندرکاران روزنامه آرمان نو در جهت تنویر افکار عمومی و گردش آزاد اطلاعات در بین شهروندان جمهوری اسلامی ایران، به دلیل لغزش هایی چندکه درکلام جناب آقای عبدالله ناصری راه یافته است، یادآوری نکات مشروح در زیر، بایسته می نماید:

بیشتر مطالب مطروح در این مصاحبه، مبتنی بر مفروضاتی نادرست در ذهن و زبان جناب ناصری بوده است که گویی از دید ایشان و مخاطب یا مخاطبانشان مستلزم ارایه دلیلی موجّه و استنادی مدلّل نیست؛ از جمله:

نبودِ تناسب گفتمانی بین منویّات رئیس محترم جمهور و وزیر محترم کشور

عدم توفیق وزیر و مجموعه وزارت کشور دولت یازدهم در عمل به وظائف سازمانی

فقدان ارزیابی درست از سوی رئیس محترم جمهور درباره عملکرد وزارت کشور

بی تحرکی رئیس قوه مجریه در ورود به ریزِ مسایل وزارتخانه از جمله وزارت کشور

در پاره ای موارد نیز مصاحبه شونده محترم، وارد حیطۀ اِخبارِ از مُغیبات شده و تلویحاً از عدم رضایت زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) به انتصاب آقای دکتر رحمانی فضلی به این منصب، خبر داده اند که احتمالا اگر آن بزرگواردر قید حیات بودند، انتساب این گونه موارد به ایشان با احتیاط بیشتری از سوی جناب ناصری صورت می گرفت!

 برای روشن شدن اذهان درباب آنچه برزبان آقای ناصری و بر قلم روزنامه آرمان رفته است، این مقدار گفتنی است که:

اولا، تعیین عیار قرابت گفتمانی وزیر محترم کشور با اندیشه های جناب دکتر روحانی، که درکارزار انتخابات ریاست جمهوری در سال های 92 و96 به معرض آراء عمومی نهاده شد، برعهده مردم با بصیرت ایران، نمایندگان آنان درمجلس شورای اسلامی، نخبگان سیاسی ونهایتاً شخص رئیس محترم جمهوری است که بنابر شواهد غیرقابل انکار، این امر تحصیل حاصل بوده است. ای کاش تمامی بخش های مدیریتی کشور به اندازه این وزارتخانه و وزیرسخت کوش آن، پیگیر تحقق تفکراعتدال و اصلاحی بودند که همواره نقطۀ کانونی گفتمان رئیس محترم جمهور بوده است.

ثانیاً، موفقیت، امری نسبی و محصول عوامل پیدا و پنهان و ساده و پیچیده بیشماری است که آنان که حتی دستی از دور برآتش ندارند ودر بیرون گود ودرکنج عافیت نشسته اند، از درک کامل آن ناتوانند. تنها نصب 31 استانداردرابتدای کار، آن هم در سرزمینی دارای تنوّعات قومی و مذهبی و سیاسی و اقلیمی فراوان، پس از آن همه ویرانی بر جای مانده از دورۀ پیشین، خود امری دشوار و پیچیده بودکه هر وزیری را با چالش های بسیار، روبرو می کرد. این امرو امور متعدد ومتنوع دیگر به حول و قوه الهی ونظارت پردرایت شخص رئیس جمهور با کمترین ضریب خطا، که طبیعت هر امر بشری است، انجام گرفت. گواه صادق آن هم میزان رضایتمندی بالای مجموعه دولت و ملت و بزرگان نظام و نمایندگان مجلس و اعتماد دوباره به وزیر محترم کشور برای ادامه خدمت در این سنگر بوده است.

ثالثاً، نسبت دادن فقدان ارزیابی درست به رئیس محترم جمهوردرباره عملکرد وزارت کشور، معونه و مؤونه ای بیش از چنین کلّی گویی های غیر مستند می طلبد و موجب ضمان در دنیا و آخرت است. پیشینۀ مدیریتی جناب دکتر روحانی در بخش های مختلف نظام و ذکاوت ذاتی و تجربه اکتسابی ایشان، مهم ترین دلیل برابطال چنین مدعیاتی است که رَجماً عَلَی الغَیب مطرح شده و گاه موجب تشویش خاطر شهروندان می گردد. عزم دولت یازدهم و دوازدهم و شخص رئیس جمهور محترم، تغییر رویّه هشت ساله پیشین دراداره نیاندیشیده و نیازموده کشور بوده و نه تنها ارزیابی های دوره ای از عملکرد برنامه ای همه وزارت خانه ها و از جمله وزارت کشور به عمل می آید بلکه در زیر مجموعه وزارت کشور نیز سازوکارهای مدوّن و دانش محور برای سنجش میزان کامیابی استانداران و فرمانداران وجود دارد.

رابعاً، انتساب بی تحرّکی به ریاست جمهوری و عدم صرف وقت برای وزرای محترم نیز از جملۀ همان غیب گویی های متداولی است که هر از چندگاهی از زبان یاران یا منتقدان دولت در رسانه ها به گوش می رسد. لازم به ذکر است عدم ورود رئیس جمهور محترم به مسایل ریز و درشت وزارتخانه ها، که در این مصاحبه هچون نقطه ضعفی قلمداد شده است، خود، ترفندی مدیریتی و مطابق با آخرین یافته های دانش اداره سازمانی است و حکایت از آن دارد که همه یاران رئیس جمهور، چنان با ظرایف وظایف خود آشنا هستند که به مداخله حضرت ایشان در جزئیات امور، که نتیجه ای جز اتلاف وقت در پی ندارد، نیازی احساس نمی شود. پرواضح است که مأموریت رئیس قوۀ مجریه بسی فراتر از ورود به ریزِ مسایل می باشد؛ در غیر این صورت جرأت و جسارت مدیران از ایشان ستانده شده، کشور با بحران مدیریتی مواجه می گردد.

خامساً، برخلاف نظرجناب آقای ناصری، مهم ترین وظیفه وزات کشور، نه برگزاری انتخابات بلکه اداره فرابخشی کشوردرزمینه های مختلف اجتماعی،اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی است؛ مأموریت های متنوعی که البته برگزاری انتخابات نیز بخشی از آن است واگر به زعم ایشان درانتخابات سال96 ، دو تا سه میلیون نفر از شرکت در این امر مهم بازماندند معلول عوامل دیگری بوده است که از حوصله این مقال خارج است فقط لازم به ذکر است که شعب اخذ رأی  با تمام توان و مسؤولانه تا آخرین ثانیه های مهلت قانونی به وظایف خود عمل و رأی گیری نمودند .

   در خاتمه بار دیگر از ابراز نظرات نخبگان علمی و سیاسی درباره کارنامه دولت و یادآوری کاستی ها استقبال نموده آرزومندیم که تحلیل های صاحب نظران امور سیاسی کشور بیش از پیش در راستای امید آفرینی برای شهروندان و ملت بزرگ ایران باشد.

برای همه دلسوزان نظام، توفیق الهی مسئلت می نماییم.

 

 

منبع : برنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار