شهردار مشهد:
شهردار مشهد گفت: مهم‌ترین کاری که وظیفه من و شما در مدیریت شهری، برگرداندن هویت تاریخی و فرهنگی شهر مشهد است. این کار بزرگی است که تمام شعارهای شهرداری در این نهفته است و ما نمی‌توانیم این موضع را فراموش کنیم.
کد خبر: ۵۸۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 09 April 2018

به گزارش تابناک رضوی، قاسم تقی‌زاده خامسی با حضور در بیست‌ویکمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: حدود 6 ماه قبل که من در شهرداری مستقر شدم اولین مشکلات  و چالش‌های اصلی شهرداری که با آن مواجه شدم بدهی‌های انباشته شهرداری، نیروهای مازاد و کاهش درآمد بود. این موارد جزو چالش‌های شهر است، اما این‌ها تمام موارد نیستند.


وی ادامه داد: من معتقدم چالش اصلی ما این است که ما راه را گم کرده‌ایم. مهم‌ترین کاری که وظیفه من و شما در مدیریت شهری، برگرداندن هویت تاریخی و فرهنگی شهر مشهد است. این کار بزرگی است که تمام شعارهای شهرداری در این نهفته است و ما نمی‌توانیم این موضع را فراموش کنیم.


تقی‌زاده خامسی تصریح کرد: اگر وضعیت جامعه مشهد را بررسی کنید، طبیعتاً ناخوشنودی‌هایی را در چهره مردمان شهر می‌بینید. ما باید ببینیم علت این ناخوشنودی‌ها چیست و برای آن‌ها راهکار پیدا کنیم، چگونه می‌توانیم ناخوشنودی‌ها را درک کنیم؟؛ به جز اینکه از خود مردم بشنویم، راهکار دیگری نداریم.


وی با بیان اینکه «ما باید از مردم بپرسیم که چه می‌خواهند»، بیان کرد: ما باید در شهر مشهد به مردم پیام آشنا بدهیم و باید حرفی بزنیم که برای مردم آشنا باشد که «پیغام آشناست که نفس روح‌پرور است».


شهردار مشهد افزود: اگر ما نتوانیم حس آشنایی را در میان مردم به وجود آوریم هرکس راه خود را می‌رود. وظیفه اصلی ما این است که حس تعلق مردم به شهر را زنده کنیم. اگر با وجود ساخت و سازهای فراوان این حس در مردم به وجود نیاید ما موفق نیستیم. 


وی با بیان اینکه «ما زمان زیادی نداریم»، عنوان کرد: مردم از ما می‌خواهند که زندگیشان را بهتر کنیم و این زندگی بهتر یعنی کاری کنید ما نفس بکشیم، ما نمی‌خواهیم بچه‌هایمان معتادان را در خیابان ببینند و بوی فاضلاب را در خیابان‌ها حس کنند. ما نمی‌توانیم بگوییم این‌ها وظایف شهرداری نیست.


تقی‌زاده خامسی ادامه داد: مردم از ما نمی‌خواهند در کوچه‌ای به عرض یک متر زندگی کنند، این خود خشونت می‌آورد و ما با کارهای خودمان مردم را معترض می‌کنیم.


وی با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری مشهد گفت: اتفاقاتی در عید افتاد از نظر من اتفاق بزرگی نیست. با این وجود با این همه استقبال مواجه شد. چراکه این کار 0.5 درصد به امید مردم اضافه کرده و من راضی هستم و شما هم باید راضی باشید؛ این چیزی است که مردم از ما می‌خواهند. 


شهردار مشهد با بیان اینکه «مطالبت مردم جدا از اقدامات ذاتی شهرداری، مطالبات مهمی است»، تصریح کرد: ما مسلملنیم و سوسیالیست نیستیم که ساعت زندگی مردم را تنظیم کنیم. ما باید به هویت مردم و حس تعلق به شهر توجه جدی کنیم. اگر امروز سوداگری، منابع تاریخی این شهر را تقریباً از بین برده است و بخش کوچکی مانده ما باید به این بخش مانده توجه کرده و از آن حفاظت کنیم.


وی با اشاره به اینکه «مردم به هویت خودشان علاقه دارند»، اظهار کرد: راه در این شهر گم شده است؛ درست است که ما در مقابل چند ده میلیون زائر وظیفه‌مندیم، اما ما سه میلیون مجاور نیز داریم و باید در کنار خدمت به آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) که اصل کار ماست، برای مجاورین هم کاری کنیم و ببینیم مجاورین چه می‌خواهند و این باید بررسی شود.


تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه «ما باید حس تعلق مردم به شهر را افزایش دهیم»، گفت: باید ببینیم آیا  مردم کاری که ما انجام می‌دهیم را دوست دارند، یا نه. مردم از ما می‌خواهند مسئله متعادان، جاری شدن فاضلاب در شهر و هم‌چنین مسئله بافت‌های فرسوده را به جد پیگیر باشیم و حل کنیم. 


وی اضافه کرد: بیایید با یکدیگر ائتلاف کنیم و در طول این چند سال علاوه بر کارهایی که وظیفه ذاتی شهرداری است این چهار کار را انجام دهیم و قضاوت را به مردم و علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بسپاریم.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار