رئیس شورای شهر گناباد مطرح کرد؛
رئیس شورای اسلامی شهر گناباد مشکل اصلی این شهر را عدم فرهنگ‌سازی برای استفاده از پارکینگ‌ها و یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی دانست.
کد خبر: ۵۸۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 07 April 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ سیدحسین پورهاشمی اظهار کرد: ما در گناباد پارکینگ‌های متعددی داریم اما مشکل این است که مردم از آنها استفاده نمی‌کنند و از نزدیکترین جا را برای پارک خودرو استفاده می‌کنند که در این خصوص باید فرهنگ سازی کنیم.


وی ادامه داد: وجود مراکز تجاری و اداری در هسته مرکزی شهر یک مشکل اساسی در گناباد بوده و مردم به حق در این خصوص اعتراض دارند، ضمن اینکه تمام تمرکز ما به سمت مرکز شهر رفته در صورتی که می‌توانیم با ایجاد مشوق‌هایی مراکز تجاری را به حاشیه‌ها و یا نقاط کمتر توسعه یافته شهر ببریم.


رئیس شورای اسلامی شهر گناباد خاطرنشان کرد: پارکینگ طبقاتی این شهر با ظرفیت بیش از 400 خودرو ایجاد شده است اما به دلیل این که مردم راحت می‌توانند از حاشیه خیابان‌ها استفاده کنند از این پارکینگ استقبال نشده است.


پورهاشمی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های شورای شهر برای سوق دادن مردم به سمت استفاده از پارکینگ‌های عمومی اجرای طرح پارکینگ‌های حاشیه‌ای است به این معنا که اگر کسی بخواهد در حاشیه خیابان پارک کند ملزم به پرداخت هزینه ای خواهد بود.


وی ادامه داد: شوای اسلامی شهر به سرمایه گذارانی که در این حوزه بخواهند کار کنند به عنوان مثال ساخت پارکینگ‌های طبقاتی مشوق ها و مجوزهای رایگانی خواهد داد و کمک‌های دیگری نیز انجام می‌دهد.


رئیس شورای اسلامی شهر گناباد در خصوص آمار بدست آمده از 1670 مغازه در هسته مرکزی شهر که فاقد پارکینگ است، نیز اظهار کرد: این آمار صحیح است و این مغازه‌ها در گذشته احداث شده بدون این که به بحث ترافیکی و پارکینگ آن توجه شود که امروز برای شهرداری و مردم یک معظل شده است.


پورهاشمی تصریح کرد: براساس قانون و مصوبه شورای شهر در صورت ساخت و ساز بدون پارکینگ هزینه‌ای در زمان پایان کار دریافت می‌شود که باید تنها در همین راستا توسط شهرداری هزینه شود که ما نیز به عنوان مثال از مجتمع تجاری که در هسته مرکزی شهر احداث شد و فاقد پارکینگ بود این مبلغ را گرفتیم و در فاصله ای نزدیک به آن یک زمین جهت پارکینگ خریداری شد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار