10 کشور به تعداد کشورهای مقصد صادراتی خراسان رضوی درسال گذشته افزوده شد.
کد خبر: ۵۸۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 07 April 2018

به گزارش تابناک : رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون کالاهای این استان به 88 کشور جهان صادر میشود.

محمدعلی امیرفخریان افزود: میزان صادرات کالا از خراسان رضوی  در سال گذشته به کشورهای مقصد صادراتی از جمله افغانستان 16 درصد، هنگ کنگ 68 درصد، قرقیزستان 47 درصد، قزاقستان 14 درصد و اندونزی 51 درصد رشد داشت.

او گفت:اهداف صادراتی خراسان رضوی نیز در سال 1396 بطور کامل تحقق یافت و حتی میزان صادرات کالا 12 درصد از هدف پیش بینی شده فراتر رفت.

امیرفخریان افزود: ارزش صادرات خراسان رضوی  در سال گذشته با 13.5 درصد رشد به حدود 2 میلیارد دلار رسید .

او گفت: اعزام هیاتهای تجاری از خراسان رضوی به کشورهای مختلف جهان نیز پارسال در مقایسه با سال 1395 ،بیست درصد افزایش یافت و 15 هیات تجاری به کشورهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، تایوان، هنگ کنگ، تاتارستان، تاجیکستان، قزاقستان، افغانستان و عمان اعزام شدند.

امیرفخریان افزود: همچنین پذیرش هیاتهای تجاری از کشورهای مختلف جهان در این استان نیزنسبت به سال 1395 به میزان 20 درصد افزایش یافت و 12 هیات تجاری از کشورهای تاتارستان، مکزیک، افغانستان، پاکستان، آلمان، عراق، ترکمنستان و ترکیه وارد خراسان رضوی شدند.

خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و 2 بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند .

 مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار