سفره معیشتی کارگران کوچک‌تر شده؛
عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: سیر اخراج کارگران در برخی واحدها که حمایت دولتی و تسهیلات متعارف ندارند، بالا است.
کد خبر: ۵۸۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 07 April 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ احسان سهرابی اظهار داشت: با حضور مدیرکل جدید تعاون خراسان رضوی که واقعاً باید عنوان کرد ویرانه‌ای تحویل وی شده بود، 15 کمیسیون تخصصی تشکیل شده و روی مقولاتی مانند بیمه بیکاری در حال کار کردن است و در حوزه روابط کار، معاون حاذقی روی کار آمده است.


عضو هیئت‌مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به اینکه وضعیت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نسبت به گذشته بهتر شده است افزود: کاهش پرونده‌ها در دستور کار قرار گرفته است اما در حوزه بیمه بیکاری هنوز مشکل داریم و با افزایش دستمزد، کارفرما توان پرداخت را ندارد و سیر اخراج کارگران در برخی واحدها که حمایت دولتی و تسهیلات متعارف ندارند، بالا است.


وی خاطرنشان کرد: حداقل دستمزد کارگران که تصویب می‌شود شاهد هستیم 20 درصد قیمت کالاها افزایش پیدا می‌کند و باید آسیب شناسی شود تا در زمینه بیمه بیکاری پیشگیری داشته باشیم. بیمه بیکاری برای شرایط خاصی است و باید مدیریت شود و مربوط به شرایط خاصی است. بیمه بیکاری برای کسی است که مسئولیت زندگی را برعهده دارد و باید معیشتش تامین شود.


سهرابی ادامه داد: در بیمه بیکاری، 55 درصد حقوق پایه به فرد اختصاص پیدا می‌کند؛ این مقدار، پول اجاره هم نمی‌شود و باید به بنگاه‌ها توجه شود، در طرح اشتغال مجدد که معروف به طرح 70 به 30 است فرد باید آماده به کار و آماده به اشتغال باشد و عملاً اعلام می‌کنند فرد باید به یک شرکت مراجعه کند و 30 درصد حقوق و مزایا را کارفرما و بقیه را سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند.


وی در مورد امنیت شغلی کارگران خاطرنشان کرد: به نظر من در حال حاضر اصلاً کار موضوعیت ندارد که براساس آن بخواهیم امنیت شغلی را تعریف کنیم، شرکت‌هایی که در حال ورشکستگی هستند باید احیا شده تا نرخ بیکاری تک رقمی شود، در حوزه تحصیل کردگان، درصد بیکاری بسیار بالاست و باید برای این مسئله تمهیدی اندیشیده شود.
عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار بیان کرد: سفره معیشتی کارگران کوچک‌تر شده و باید به این قضیه کارشناسی نگاه کرد، افزایش دستمزد حق کارگران است اما به محض افزایش دستمزد، تورم و گرانی نیز بالاتر می‌رود و عملاً در این حوزه شاهد هستیم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. کارگر باید سفره‌اش حفظ شود اما عملاً اتفاقی رخ نمی‌دهد و کارگر همچنان در حوزه پوشاک و مسکن مشکل دارد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار