جشنواره روستایی رهگذر در نوروزگاه شهرستان مهریز با حضور جمعی از مسئولان میراث فرهنگی استان، فرماندار و نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، در مزارع شور این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴ 01 April 2018

در نهمین روز از سال 1397 که از طرف ستاد اجرایی خدمات سفر استان به عنوان روز شهرستان مهریز نامگذاری شده مراسم نوروزگاه این شهرستان در مزارع شور این شهرستان برگزار شد.

این مراسم با حضور دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان و جمعی از مسئولان میراث فرهنگی استان، فرماندار و نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، در مزارع شور این شهرستان برگزار شد .

گفتنی است جشنواره روستایی رهگذرازسوی بخشداری با همراهی روستائیان مزارع شور برگزار شده است و شامل نمایشگاه محصولات کشاورزی، سرو دمنوشهای سنتی و چای آتیشی، اجرای نمایشی نوروزی، حافظ و شاهنامه‌خوانی می باشد.

لازم به ذکر است، مزارع شور شهرستان مهریز شامل روستاهای شریف آباد، حاجی عبد الله، محمود آباد، چاه مورتون، است که آب کشاورزی این روستا ها شور است و به همین جهت به مزارع شور معروفند.

شایان ذکر است، آیین نوروزگاه به منظور ترویج و آشنایی هر چه بیشتر میهمانان نوروزی با آداب و آیین نوروزی مردم مهریز در مزارع شور این شهرستان برگزار شد.

شهرستان مهریز درجنوب استان یزد قرار دارد و مرکز آن در ۳۰ کیلومتری شهر یزد در کنار جاده بین المللی شمال، جنوب کشور، تهران، بندر عباس- یزد، کرمان، واقع است.

این شهرستان از سمت شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک از استان کرمان، از سمت جنوب به خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر و شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود می‌باشد.

ادامه ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی این شهرستان موجب تشکیل سفره‌های غنی آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان یزد شده است.

شهرستان مهریز دارای یک بخش مرکزی و پنج دهستان به اسامی ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و ۴۶۸ روستا و آبادی است.

بنای شهر مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانانی نسبت داده اند و آب و هوای این شهرستان، معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی موقعیت طبیعی، دارابودن سراب ها، قله‌های برف گیر وآب و هوای معتدل کوهستانی، در حاشیه کویر، از گذشته برای کاروان‌های تجاری، شاهراهی حیاتی ساخته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار