نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد زمینه های لازم برای اشتغال جوانان ساکن در روستاها محور اصلی برنامه های دولت و مجلس است که با حمایت بخش خصوصی و خیران باید در سال 1397 شتاب بگیرد.
کد خبر: ۵۸۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 31 March 2018

محمدرضا صباغیان بافقی شامگاه پنجشنبه در دومین جشنواره روستایی رهگذر مهریز با اشاره به اینکه از مطالبات مهم جوانان روستاها از دولت و مجلس اشتغال است، افزود: کارهای خوبی برای اشتغال روستائیان انجام شده ولی کافی نیست.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال جوانان روستاها در پیشگیری از مهاجرت ها و کاهش ناهنجاری ها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی موثر است و باید دولت و مجلس با همکاری هم بیش از گذشته وظایف خود را در این ارتباط انجام دهند.
نماینده مردم مهریز ، بافق ،بهاباد ، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی همچنین به توجه مجلس به انتخاب روستاهای دارای آثار تاریخی و فرهنگی به عنوان محور گردشگری اشاره کرد و پیگیری آن را توسط مسوولان مهریز خواستار شد.
صباغیان بافقی افزود: برای معرفی روستاها باید همه ساله جشنواره های روستایی برگزار شود و کارهای خوبی در شهرستان مهریز انجام شده و مناسب است برای سال های آینده تداوم یابد.
جشنواره روستایی رهگذر که از ابتدای سال 1397 در مهریز آغاز شده تا پایان روز 13 ماه جاری در محل ورودی روستاهای مزارع شور در مسیر مسافران نوروزی در جاده این شهرستان به شهر انار از توابع استان کرمان جنب مجتمع بین ‌راهی و مسجد قمربنی هاشم (ع) ادامه دارد.
آئین نوروزگاه به منظور ترویج و آشنایی هرچه بیشتر مسافران و میهمانان نوروزی سراسر کشور با آداب نوروزی مردم استان یزد و به خصوص باغ شهر تاریخی مهریز برگزار شد.
مراسم نوروزگاه مهریز شامل بخش‏‏های متنوعی از جمله جشنواره روستایی رهگذر، نمایشگاه محصولات کشاورزی، عرضه دمنوش های سنتی و چای ، اجرای نمایشی نوروزی، حافظ و شاهنامه‌ خوانی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار