شهردار جدید نیشابور از برخورد قاطعانه سیستم نظارتی شهرداری با کارمندان متخلف در شهرداری نیشابور خبر داد و گفت: کادر تخصصی برای اداره شهر نداریم و هرکس بر اساس مدرک تحصیلی در سازمان‌های شهرداری فعالیت نمی‌کند.
کد خبر: ۵۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷ 07 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید عباس حسینی در گفت‌وگو با فارس یکی از چالش‌های پیش روی شهرداری نیشابور را انبوه نیروی انسانی دانست و اظهار کرد: شهرداری نیشابور ماهانه 4 میلیارد تومان از جیب مردم حقوق می‌دهد و این مبلغ بار سنگینی بر دوش شهرداری است که اجازه نمی‌دهد ما در بخش‌های عمرانی شهر فعالیت چشمگیری داشته باشیم.

وی ادامه داد: رضایت مردم را با توجه به حوزه عمرانی می‌توانیم کسب کنیم و امروز حداقل 40 درصد از بودجه شهرداری صرف کار عمرانی و 60 درصد آن هزینه پرسنلی و جاری می‌شود بنابراین یکی از چالش‌های ما در انبوه پرسنل شهرداری نیشابور است.

حسینی با بیان اینکه مشکل ساختاری و انسانی شهرداری نیشابور ضعیف و شکننده است و جوابگوی نیازمندی‌های شهر نیست، گفت: ما کادر تخصصی برای اداره شهر نیشابور نداریم و هر کس بر اساس مدرک تحصیلی در سازمان‌های شهرداری فعالیت نمی‌کند و در بسیاری از حوزه‌های شهرداری از افراد متخصص محروم هستیم.

شهردار نیشابور در ارتباط با ارتقای سلامت اداری در شهرداری اظهار کرد: به حراست دستور مبارزه با فساد در شهرداری نیشابور را صادره کرده‌‌ایم و به آنان ابلاغ کردیم که در همه سازمان‌ها و مناطق نمایندگی حراست مستقر شود و اختیار تام دارند که در تمام حوزه‌های مرتبط به شهرداری ورود پیدا کنند.

حسینی با بیان اینکه گاهی این مردم هستند که زمینه فساد را فراهم می‌کنند، گفت: برخی از افراد فکر می‌کنند که با دادن رشوه کار خلاف آنان سریع‌تر انجام می‌شود لذا از شهروندان درخواست می‌کنم به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی زمینه فساد را فراهم نکنند.

شهردار نیشابور خاطرنشان کرد: من معتقدم هیچ اداره‌ای به اندازه شهرداری کارمندهای زحمتکش ندارد و پرسنل شهرداری در آلوده‌ترین مشاغل در حال فعالیت هستند و نباید به خاطر چند نفر که رشوه می‌گرفتند کل مجموعه شهرداری نیشابور را زیر سئوال برد.

وی ادامه داد: سیستم‌های حراستی و نظارتی ما درصدد شناسایی این افراد هستند تا طبق قانون با آنها برخورد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار