معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امدادگران هلال احمر دیشب به چهار مسافر دچار گازگرفتگی در کمپ غدیر مشهد امدادرسانی کردند و آنان را از مرگ حتمی نجات دادند.
کد خبر: ۵۸۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 28 March 2018

به گزارش تابناک : اسماعیل بهمن‌آبادی روز چهارشنبه افزود: در این حادثه چهار مسافر با سنین 6 ماه، 15، 17 و 22 سال که به علت بی‌احتیاطی و توجه نکردن به نکات ایمنی دچار گازگرفتگی در فضای چادر محل اقامت شده بودند.
وی گفت: این افراد پس اقدامات و کمکهای اولیه مورد اکسیژن تراپی قرار گرفتند و از خفگی و مرگ حتمی نجات یافتند.
معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به دیگر عملیات امداد و نجات شب گذشته نیروهای هلال احمر نیز اشاره و گم شدن جوانی 18 ساله را در ارتفاعات منطقه کوهستانی فودنجان واقع در کیلومتر 25 جاده گناباد به بجستان از آن جمله ذکر و بیان کرد: پس از اعلام این حادثه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر نیروهای نجاتگر پست مرکزی گناباد بلافاصله عملیات جستجو در کوهستان را آغاز کردند.
وی افزود: در پی شش ساعت عملیات جستجو این فرد پیدا شد و پس از انجام معاینات لازم و اطمینان از سلامتی کامل تحویل خانواده‌اش گردید.
بهمن آبادی همچنین به امدادرسانی سه مصدوم حادثه برخورد دو دستگاه موتورسیکلت در کیلومتر 12 جاده خلیل‌آباد به بردسکن اشاره و بیان کرد: با حضور به موقع امدادگران پایگاه خلیل‌آباد اقدامات اولیه درمانی روی زنی 25 ساله و دو پسر 6 و 16 ساله صورت گرفت و همه آنان به دلیل آسیب وارد آمده از نواحی سر، گردن، کمر، شکم و دست و پای راست و چپ برای سیر تکمیلی مراحل درمانی به بیمارستان خاتم‌الانبیاء خلیل‌آباد منتقل شدند.
وی گفت: عملیات دیگر شب گذشته در کیلومتر 55 جاده خواف به رشتخوار انجام شد که طی آن پسری شش ساله بر اثر بی‌توجهی والدین در جاده با یک خودرو برخورد کرده و دچار ترومای سر، حالت تهوع و سرگیجه‌ شدید شد که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط نیروهای نجاتگر پایگاه امدادی شهدای چمن‌آباد برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان 22 بهمن خواف انتقال یافت.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار