کد خبر: ۵۸۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 27 March 2018

 به گزارش فارس، در ادامه موجه اخراج دیپلماتها و سفرای روسی از کشورهای غربی لهستان و فرانسه نیز اعلام کردند که هرکدام 4 دیپلمات روسیه را در ارتباط با مساله سرگئی اسکریپال جاسوس روس تبار انگلیسی اخارج خواهند کرد.

دولت آلمان نیز اعلام کرد که تعدادی از دیپلماتهای روسیه را اخراج خواهد کرد.

پس از این کشورها، دولت اوکراین، دانمارک و چک هم به جمع کشورهای اروپایی پیوستند و کی یف اعلام کرد 13 دیپلمات، دولت چک 3 و دانمارک 2، لیتوانی 3 و لتونی نیز یک دیپلمات روسی را اخراج خواهند کرد.

دولت استونی هم وابسته نظامی روسیه در پایتخت این کشور و هلند نیز 2 دیپلمات روسیه را اخراج کرده است.

پیش از این دولت انگلیس 23 دیپلمات روس را بعد از اتفاقی که برای سرگئی اسکریپال در این کشور رخ داد اخراج کرده بود.

صبح امروز دولتهای اروپایی لتونی، استونی، لیتوانی و لهستان به خاطر همین موضوع سفرای روسیه در کشورهایشان را احضار کرده بودند.

دولت آمریکا هم اعلام کرده است که 48 دیپلمات سفارت روسیه و 12 دیپلمات این کشور که در سازمان ملل مستقر هستند تا 7 روز آینده باید خاک ایالات متحده را ترک کنند.

سکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک عامل اعصاب جنگی قرار گرفته‌اند که در روسیه تولید می‌شود. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

روابط میان روسیه و غرب به دنبال پیوستن کریمه در سال 2014 به مسکو رو به تیرگی رفت و غرب، مسکو را به مداخله در شرق اوکراین متهم کرد و چندین دور تحریم علیه روسیه وضع کرد که البته مسکو تمامی این اتهامات را رد کرده است و اقدامات متقابلی را در پیش گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار