کد خبر: ۵۸۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 20 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در دیدار با رییس و مدیران تلویزیون دولتی ویتنام بر آمادگی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات خود در حوزه های مختلف تاکید کرد و افزود: رسانه ملی با تولید محتوای غنی فرهنگی در حوزه فیلم، سریال، انیمیشن و مستند توانایی خود را ثابت کرده است و آمادگی همکاری در همه زمینه ها را با تلویزیون ویتنام دارد.
رییس رسانه ملی روحیه ایستادگی و مقاومت را از ویژگی های مشترک دو ملت ایران و ویتنام توصیف و تصریح کرد : هروقت از ویتنام نام می بریم به یاد مبارزات به یادماندنی مردم شما با امریکایی ها می افتیم و هیچگاه ظلم آمریکا به مردم ویتنام را فراموش نمی کنیم.
وی افزود : بسیاری از مردم ایران شخصیت مبارز «هوشی مین» نخست وزیر اسبق ویتنام و کتاب مشهورش را می شناسند و مجموعه اشعارش که به فارسی ترجمه شده است میان مردم ما علاقمندان فراوانی دارد.
رییس سازمان صدا وسیما با ابراز خرسندی ازاینکه ویتنام هم اکنون در مسیرتوسعه و پیشرفت قرار دارد و تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران نیز با حفظ استقلال و آزادی خود با تمام توان در چهل سال گذشته در مقابل همه توطئه های نظام سلطه ایستاده است و هم اکنون به قدرتی بزرگ تبدیل شده است.
دکتر علی عسکری به شکست توطئه های مختلف دشمنان از ابتدای انقلاب تا کنون افزود: آنها وقتی دیدند که نمی توانند در جبهه نظامی ملت ایران را شکست دهند به روشی دیگر روی اوردند که آن یک جنگ تمام عیار فرهنگی است و هم اکنون در خط مقدم این جنگ صدا و سیمای جمهوری اسلامی قرار دارد و بار سنگینی را به دوش می کشد.
تران بین مین رییس تلویزیون دولتی ویتنام نیز دراین دیدار پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف بویژه رسانه ای را قابل توجه دانست و گفت: با توجه به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی تقاضا داریم تا تجربیات خود در زمینه رسانه ای را به ما منتقل کنید.
وی به دروغ پراکنی های رسانه های غربی و سانسور واقعیت دراین رسانه های اشاره و تصریح کرد: دوست داریم مردم ما خبرها را از طریق رسانه های جمهوری اسلامی ایران بویژه تلویزیون ایران دریافت کنند تا به واقع از واقعیت دنیا و آنچه رسانه های غربی نمی گویند آگاه شوند.
تران بین مین وجود روحیه مقاومت وایستادگی میان مردم دو کشور را از جمله تشابهات فرهنگی ایران و ویتنام خواند و افزود : باید روی این ویژگی های مشترک متمرکز شد و دو ملت را بیش از پیش به یکدیگر شناساند.
رییس تلویزیون دولتی ویتنام با بیان اینکه آثار فیلم و سریال تولیدی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران برجسته و بسیار قابل احترام است، گفت: حضور کارشناسان و برنامه سازان برجسته شما درکشور ما برای آموزش همکارانمان بسیار مغتنم است و امیدواریم با این همکاری بتوانیم در مسیر رشد و پیشرفت حرکت کنیم. باید ساز و کاری فراهم آید تا آثار برجسته شما در حوزه های مختلف را خریداری کنیم و برای مردم خود به نمایش بگذاریم.
این عضو اتحادیه ای بی یو با اشاره به نقش مهم ایران در اتحادیه رادیو وتلویزیون های آسیا و اقیانوسیه گفت : از مستندسازان و کارگردانان تلویزیونی ایران قدردانی می کنم و امیدوارم با گسترش همکاری ها بتوانیم ارتباطات فرهنگی و رسانه ای میان تهران و هانوی را گسترش دهیم.
در این جلسه مقرر شد دو طرف درآینده ای نزدیک تفاهم نامه همکاری در زمینه های مختلف رسانه ای بویژه عرصه خبر و فیلم و سریال امضا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار