با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه طرح تشدید نظارت های بهداشتی استان در ایام نوروز برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ 17 March 2018

به گزارش تابناک : سید جواد حسینی در این مراسم گفت: سالانه ۲۸ میلیون زائر وارد استان میشود که سال گذشته ۸ میلیون زائر در ایام نوروز وارد مشهد شده اند و پیش بینی می شود این میزان امسال ۱۰ درصد رشد داشته باشد.

وی با بیان این که وجود سیل عظیم زائران خراسان رضوی، استانی سالم در زمینه عرضه فرآورده های گوشتی می باشد؛ افزود: باید در حوزه های مختلف برای خدمت رسانی به زائران آماده باشیم و یکی از بخش های مهم، امنیت غذایی است.

معاون استاندار با بیان اینکه ۱۵ هزار مرکز عرضه فرآورده های دامی در استان وجود دارد اظهار داشت: خراسان رضوی با وجود ۴۸ کشتارگاه صنعتی و سنتی، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی، ۲۵۰ واحد تخم گذار  و ۲ هزار و ۸۰۰ واحد طیور مجاز، قطب تولید کشور است.

حسینی افزود: با این وجود و قرار گیری استان در ۵ مسیر مهاجرت پرندگان ، ۴۳ نقطه خطر پذیر و ورود ۲۰ هزار پرنده مهاجر  یکی از جدیدترین مرکز بالقوه آسیب پذیری آنفولانزای پرندگان است.

وی در پایان گفت: امید است با تمهیدات فراهم شده، در عرصه های مختلف به ویژه در سلامت غذا توفیق خدمت به زائران و مجاورین را داشته باشیم

 

 

منبع : مرزنیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار