در روز شنبه غالب نقاط کشورمان درگیر بارش‌های برف و باران خواهد بود و بارندگی مناسبی در روزهای آخر سال ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 16 March 2018

به گزارش تابناک : امین حسین نقشینه، درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی از ظهر امروز از غرب وارد کشورمان شده و در حال حاضر نیمه غربی را با افزایش ابر، بارش باران و کاهش دمامواجه کرده است.

وی افزود: بارش‌ها امروز و تا آخر وقت برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، قزوین، تهران، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز شنبه نیز این سامانه بارشی بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال کشور را هم در برمی‌گیرد که با این وضعیت بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، چهارمحال وبختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، یزد، زنجان، قزوین، البرز و تهران رخ می‌دهد.

به گفته نقشینه، در همین مدت بارش برف در ارتفاعات آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به‌وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: در روز شنبه غالب نقاط کشورمان درگیر بارش‌های برف و باران خواهد بود و بارندگی مناسبی در روزهای آخر سال ایجاد خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه روز یکشنبه گستره بارش‌ها در مرکز، شمال و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: باران و وزش باد شدید به همراه کاهش دما در این مدت برای استان‌های خراسان شمالی، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات گلستان و مازندران به وقوع می‌پیوندد.

نقشینه تصریح کرد: این سامانه بارشی فعال که پیامد آن بارش باران، برف، کاهش دما و وزش باد است در روز دوشنبه از کشور خارج می‌شود و جوی پایدار غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد.

وی افزود: دمای هوای برخی مناطق نیز در ساعات آتی چهار تا هفت درجه کاهش می‌یابد که بعد از خروج سامانه بارشی شاهد افزایش دما در غالب نقاط  کشور خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز دوشنبه و سه‌شنبه اکثر مناطق کشورمان جوی آرام و اسمانی آفتابی همراه با افزایش دما را دارند.

نقشینه، شهرکرد با پنج درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 31 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گرمترین لحظات به 22 درجه بالای صفر رسید که در 24 ساعات آتی حدود پنج درجه خنک‌تر می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار