استاندار کرمان با اشاره به اینکه مشکلات را نباید از مردم پنهان کرد گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت در استان کرمان هزینه شده است.
کد خبر: ۵۷۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 14 March 2018

علیرضا رزم‌حسینی شامگاه سه‌شنبه در جلسه با بانوان عضو هیئت علمی دانشگاه‌های استان کرمان اظهارداشت: نمی‌توانیم نقش بانوان را در تولید ناخالص ملی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تشویق و ترقیب فرزندان در کارفرینی و ... انکار کنیم و دوران نقش‌آفرینی بانوان در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه نسل آینده ما توسط بانوان تربیت می‌شوند گفت: نقش بانوان در تربیت انسان‌ها و پیشرفت و توسعه کشورها اساسی و بنیادی است و باید آموزش‌های لازم به زنان ارائه شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی را انجام داده و به‌عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است افزود: بعد از اجرای شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج این شهرستان کاملا متفاوت از گذشته شده است و با ارائه بسته‌های غذایی به مادران دیگر نوزادان کمتر از وزن 3 کیلوگرم در این شهرستان نداریم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های شهری کرمان طبق طرح‌های تفصیلی شهر بوده و استانداری نقش حمایتی را داشته است خاطر‌نشان کرد: با پیگیری‌های زیاد توانستیم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را بدون هیچ پیش پرداختی وارد این پروژه‌ها کنیم و شهر کرمان به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه طی سال گذشته 260 میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت در استان کرمان هزینه شده است گفت: سالانه یک هزار و 800 میلیون تومان یارانه در کرمان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نحوه اداره کشور با وجود بروکراسی اداری آینده خوبی ندارد افزود: همه دستگاه‌های ما نیروهای مازاد دارند و نیروی مازاد در شهرداری‌ها 7 برابر نیروی مورد نیاز است.

در این جلسه زهرا موسی‌پور مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز با اشاره به اینکه استان کرمان جزو 10 استان کشور در مقابله با حاشیه‌نشینی است اظهار داشت: 23 نقطه حاشیه‌نشینی در سطح استان کرمان شناسایی شد که در این راستا طرح نجات در شهرک صنعتی و الله‌آباد کرمان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بحث اعتیاد، طلاق، مناطق بحرانی، فساد و فحشا و حاشیه‌نشینی را به عنوان اولویت‌ها بیان کرده‌اند و استان کرمان در هر کدام از این آسیب‌ها دارای برنامه ویژه است بیان کرد: طرح سلامت روان نیز در شهرستان بردسیر به‌صورت پایلوت اجرایی می‌شود.

فاطمه‌السادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز با بیان اینکه کرمان تنها استانی‌ است که سند سلامت بانوان را تدوین کرده گفت: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان کرمانی بالاترین نرخ در کشور است و سند اشتغال بانوان استان کرمان نیز تدوین شده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار