همایش آماده باش نوروزی همیاران پلیس روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان استانداری، نیروی انتظامی خراسان رضوی و گروهی از دانش آموزان مشهدی در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 13 March 2018

به گزارش تابناک : معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در این همایش گفت: نیروی انتظامی با کمک آموزش و پرورش در حوزه‌های مربوط به فرهنگ سازی، نظم و انضباط اجتماعی گام‌های موثر و مثبتی برداشته است.
سرهنگ محمدمهدی نوروزی ادامه داد: پلیس و آموزش و پرورش در کنار هم فرهنگ سازی را از سطوح پایین آغاز کرده اند زیرا سرمایه گذاری در این سن اثرگذاری بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه همیاران پلیس فرشتگان نجات هستند که فرهنگ نظم و انضباط و احترام به قانون را در خانواده ها تبلیغ می کنند، افزود: رفتارهای غلط ترافیکی حوادث ناگواری به وجود می آورد و از ظرفیت همیاران پلیس برای توسعه فرهنگ مثبت رانندگی استفاده می کنیم.
وی گفت: طرح ترافیک نوروزی از 25 اسفند آغاز می شود و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد و امیدواریم با حضور موثر و فعال همیاران پلیس تلفات رانندگی هر چه بیشتر کاهش یابد.

*پرهیز از خطر، آرامش در سفر
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی هم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شعار امسال پرهیز از خطر و آرامش در سفر است و هدف از این همایش آماده باش همیاران پلیس است که در عملیات ترافیکی که از 25 اسفند تا 15 فروردین سال آینده اجرا می شود، فعال باشند.
سرهنگ علیرضا حاجی زاده افزود: یک میلیون و 230 هزار دانش‌آموز همیار پلیس در این استان حضور دارند که امسال یک میلیون و 194 هزار و 428 نفر آموزش دیده اند. همیاران درهنگام رانندگی در خصوص بستن کمربند ایمنی، صحبت کردن با تلفن همراه، خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز تذکر می دهند.
وی اظهار کرد: این طرح از سال 83 اجرایی شده و امسال آمار تلفات جاده ای استان نسبت به پارسال سه درصد کاهش داشته است.

*آموزش تخصصی و عمومی
مسئول اداره آموزش ترافیک استانی نیروی انتظامی هم به خبرنگار ایرنا گفت: آموزش های مربوط به ترافیک و رانندگی در 2 مقطع عمومی و تخصصی داده می‌شود.
سرهنگ حمیدرضا دهنوی اظهار کرد: آموزش مربوط به بخش عمومی با حضور کارشناسان در مدارس انجام می شود و آموزشهای تخصصی در فرهنگسرای ترافیک و با حضور علاقه مندان است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار