مایک پمپئو از آمادگی آمریکا برای مقابله با پیشرفت تسلیحاتی روسیه خبرداد!
کد خبر: ۵۷۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 12 March 2018

به گزارش تابناک : مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، اعلام کرد کشورش به صورت دقیق پیشرفت تسلیحاتی روسیه را از نزدیک رصد می‌کند.

پمپئو قول داد آمریکا راهی برای حفاظت از خود در برابر پیشرفت تسلیحاتی روسیه که اوایل ماه جاری میلادی توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، در سخنرانی سالانه‌اش اعلام شد، خواهد یافت.

رئیس سازمان سیا گفت: «در واقع این چیزی نبود که پوتین در یک سخنرانی آن را مطرح کند و باعث تعجب سیا شد.»

وی افزود: «ما نیز همانند وزارت دفاع (پنتاگون) تمامی پیشرفت‌های نظامی روسیه را از نزدیک دنبال می‌کنیم و آمریکایی‌ها باید اطمینان خاطر داشته باشند که به خوبی از برنامه‌های روسیه آگاه هستیم و آن‌ها را در برابر خطرات مربوط به این پیشرفت‌ها حفظ می‌کنیم.»

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درباره اینکه سلاح‌های هسته‌ای روسیه می‌تواند به سپر دفاعی آمریکا نفوذ کند، گفت: «به وضوح اعلام می‌کنم که واشنگتن تمام اقدامات مسکو را تلافی خواهد کرد.»

وی افزود هر زمان که هر کشوری از جمله روسیه و چین به پیشرفتی در زمینه سیستم‌های تسلیحاتی دست یابد، لازم است آمریکا اطمینان حاصل کند که پدافند لازم برای واکنش به آن‌ها را در اختیار دارد. پمپئو همچنین با اشاره به تیم امنیت ملی آمریکا گفت: «این تیم کاملا به دنبال حصول اطمینان از این مسئله است که آمادگی مقابله با هر گونه تهدیدی از سوی هر کشوری را داریم.»

پوتین اوایل ماه مارس در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال این کشور از رونمایی از سیستم‌های تسلیحاتی جدید روسیه خبر داد. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد تولید موشک مافوق صوت روسی «آوانگارد» که قادر است فواصل بین قاره‌ای در لایه‌های متراکم جو را با سرعتی بیشتر از ۲۰ برابر عدد ماخ (نسبت سرعت شی در یک سیال به سرعت صوت درهمان سیال) طی کند، به مرحله تولید انبوه رسیده است.

پوتین همچنین از بهره‌برداری از موشک سنگین بین قاره‌ای «سارمات» خبر داد. این موشک بالستیک قاره‌پیمای پیشرفته روس را می‌توان با کلاهک‌های هسته‌ای مافوق صوت تجهیز کرد.

 

 

 

منبع : دانشجو 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار