مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا با افزایش میزان آلاینده ها از صبح امروز تا کنون، آلودگی همه مناطق مشهد را دربرگرفت و برای دومین روز متوالی میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ظهر یکشنبه در مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت.
کد خبر: ۵۷۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 11 March 2018

به گزارش تابناک : حمید صالحی، بعد از ظهر یکشنبه افزود: هم اکنون میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد با 117 پی.اس.آی در وضعیت هشدار و ایستگاه امامیه با 155 پی.اس.آی در وضعیت ناسالم برای کلیه گروه های سنی است.
وی با بیان اینکه صبح امروز تنها 9 منطقه مشهد هوای آلوده داشت، بیان کرد: هم اکنون 15 منطقه مشهد دارای بار بیش از حد مجاز آلودگی است.
وی افزود: به این ترتیب علاوه بر منطقه امامیه ایستگاه های خاقانی با 146، سرافرازان با 141، ساختمان با 131، شهید کریمی با 130، خیام شمالی با 126، شهید مفتح و الهیه هر یک با 118، ویلا و صدف با 110، سجادشهر و سمزقند با 109، رسالت با 107 و شهید آوینی با 103 پی.اس.آی دیگر مناطق آلوده امروز شهر برای گروه های حساس هستند.
وی گفت: در صورت تداوم افزایش بار آلودگی، در ایستگاههای نخریسی و چمن نیز تا ساعاتی دیگر شاهد وضعیت هشدار خواهیم بود. 
صالحی استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از به کارگرفتن خودروهای شخصی را موجب بهبود وضعیت هوا دانست و افزود: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده شهر خودداری کنند. 
دیروز نیز کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار داشت. 
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند. 
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد. 

 

 

 

منبع : ایرنا 

برچسب ها: آلودگی هوا ، شهر مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار