مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: پنج هزار و ٥٠٠ فرزند شهید و ایثارگر خراسان رضوی بیکار هستند.
کد خبر: ۵۷۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 11 March 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام حسین معصومی در نشست خبری افزود: باید به این نکته توجه کنیم که اگر فرزند شهیدی بیکار باشد می‌گوید اگر پدرم در کنارم می‌بود بیکار نبودم و مسئولان باید در حوزه اشتغال تمامی جوانان به‌خصوص فرزندان شاهد و ایثارگر تلاشی ویژه داشته باشند. وی ضمن گلایه از عدم شکل‌گیری کمیسیون ویژه ایثارگران در شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: بحث تشکیل کمیسیون ویژه ایثارگران در شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم مطرح بود که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.
 معصومی افزود: رسیدگی به امور فرهنگی و آموزشی فرزندان شهدا و ایثارگران از دبستان تا دانشگاه  می باشد و تا امروز حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز فرزند شهید و ایثارگر در استان داریم که در ۱۰۹ مدرسه شاهد، مشغول به امر تحصیل هستند . وی با بیان اینکه  فرزندان شهدا و ایثارگران در دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، آزاد اسلامی، پیام‌نور و علمی کاربردی نخبگان علمی زیادی به تحصیل اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: کمیته شهدا و ایثارگران در مجموعه‌های راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و دیگر مجموعه‌ها فعال شده و فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های مختلف این نهادها افتخارآفرین بوده‌اند. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت:هم‌اکنون خدمات این مجموعه به ۳۰۸ هزار پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر و فرزند شهید و ایثارگر ارائه می‌شود اما معتقدیم که خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران تنها وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران  نیست و تمامی مجموعه‌ها نسبت به تکریم و ارائه خدمات به خانواده شهدا و ایثارگران مسئول هستند. وی با بیان اینکه در مدت  چهار ماهی که از دوره مدیریتم در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گذشته است افزود: در جلسات مختلفی که با مجموعه‌های دولتی و خصوصی داشته‌ام اولین صحبت مطرح شده‌ در خصوص اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر بوده و بحث تکریم و تجلیل جامعه ایثارگری بوده است. معصومی ضمن اعلام این مطلب درباره نوسازی مزار پاک شهدای والامقام خاطرنشان کرد: متاسفانه این کار در استان انجام نشده و استاندار خراسان رضوی وعده ساماندهی تک‌مزاری‌ها را داده و تنها آرزوی مادران و همسران شهدایی که از همه چیز خود گذشتند داشتن یک مزار درست است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بحث تشکیل کمیسیون ویژه ایثارگران در شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم مطرح بوده که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است و از اعضای این شورا که بخشی از آن‌ها جزو ایثارگران هستند درخواست شکل‌گیری هرچه سریع‌تر این کمیسیون را داریم تا شهرداری هم به‌صورت ویژه مکلف بر امر خدمت‌گذاری به این گروه خدماتی باشد. وی با اشاره به اینکه جمع زیادی از فرزندان شهدای انقلاب و دفاع مقدس، جزو شهدای مدافع حرم هستند، گفت: از مجموع ۱۷ هزار شهید خراسان رضوی ۳۰۰ شهید آن جزو شهدای مدافع حرم استان هستند که بیشتر اینها شهدای فاطمیون را تشکیل می دهند.

 

 

 

 

منبع : شهروند 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار