مراسم امضای همزمان قرارداد مشارکت در ساخت شش پروژه آزادراهی از جمله آزادراه مشهد- چناران- قوچان روزگذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر و نمایندگان مجلس و همچنین مدیران عامل سرمایه‌گذار در بخش آزادراهی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 11 March 2018

به گزارش تابناک : سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در این مراسم، به تشریح جزئیات این پروژه آزادراهی پرداخت و گفت: آزادراه مشهد- چناران- قوچان به ارزش 420 میلیارد و 120 کیلومتر، آزادراه لامرد- پارسیان به طول 56 کیلومتر و سرمایه‌گذاری 360 میلیارد تومان،کنارگذر سیرجان با طول 59 کیلومتر و ارزش 263 میلیارد ازجمله پروژه‌هایی است که امروز به امضای بخش خصوصی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور درآمده است.
همچنین در این جلسه، آزادراه شمالی اراک به 365 میلیارد و آزادراه مهریز-آزادگان با 126 کیلومتر و ارزش800 میلیارد تومان وقطعه 6 آزادراه تبریز-ارومیه به امضای مدیران عامل شرکت‌های مربوط و خیرا... خادمی مدیرعامل شرکت ساخت درآمد.
طول کل شش پروژه آزادراهی یاد شده 439 کیلومتر است.
همچنین به گزارش مهر، خیرا... خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در مراسم امضای این قرارداد گفت: اکنون در کشور، عملیات اجرایی در بخش زیرساخت ها به صورت گسترده در حال انجام است. در بخش ریلی سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر پروژه در دست احداث داریم و پنج هزار کیلومتر ریل جدید در حال مطالعه است.
وی افزود: تا پایان امسال، ۵۱۶ کیلومتر ریل گذاری را تحویل مردم می دهیم ولی بهره برداری از آن ها در سال آینده اتفاق خواهد افتاد که با ساخت این ۵۱۶ کیلومتر در یک سال، به ۹۱۹ کیلومتر ریل گذاری در دولت دست خواهیم یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش آزادراهی ۱۱۷۰ کیلومتر آزادراه در حال اجراست که اجرای این پروژه ها سبب فعالیت پنج هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و اشتغال ۱۷ هزار نفر شده است که امیدواریم تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به فعال شدن آزادراه تهران – شمال در طول دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: ساخت این آزادراه در سال های گذشته دچار رکود شده بود که اکنون با جدیت در حال انجام است.
خادمی درباره احداث بزرگراه ها و راه های اصلی اظهار کرد: هم اکنون ۷۸۰ کیلومتر بزرگراه اصلی در حال ساخت است که ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر با اجرای این پروژه ها مشغول به کار شده اند و قرار است سالانه هزار کیلومتر بزرگراه به بهره برداری برسد.
مدیرعامل ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و توسعه کشور در باره احداث راه های روستایی تصریح کرد: ۱۳ هزار کیلومتر محور جدید در دست ساخت داریم و پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز بازسازی و روکش آسفالت جدید شده است.
پروژه ریلی گرگان-مشهد در مسیر تحقق
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بخش ریلی هفت پروژه در برنامه تأمین مالی خارجی قرار دارد که قرارداد دو پروژه کرمانشاه – خسروی و شیراز-بوشهر با سرمایه گذاری شرکت های چینی به امضا رسیده است. همچنین برای تأمین مالی پروژه های ریلی همدان-سنندج، گرگان-مشهد، میانه-اردبیل و میانه – تبریز نیز در حال مذاکره با فاینانسور چینی هستیم ضمن این که در پروژه گرگان-مشهد علاوه بر سرمایه گذار خارجی، آستان قدس رضوی نیز مشارکت خواهد داشت. هزینه کل این پروژه ها، ۱۳ هزار میلیارد تومان است که از محل فاینانس خارجی تأمین خواهد شد.
وی با بیان این که در بخش آزادراهی مشارکت بخش خصوصی داخل را نیز دنبال می کنیم، یادآور شد: طی چهار سال آینده، هزار و ۱۷۰ کیلومتر آزادراه را تحویل خواهیم داد. در یک سال گذشته قرارداد احداث هزار و ۱۱۳ کیلومتر آزادراه به مبلغ هشت هزار و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت به امضا رسیده است. ۸۹۶ کیلومتر قرارداد جدید نیز در قالب هشت پروژه در حال آماده شدن است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تأکید کرد: قراردادی که امروز با بخش خصوصی برای احداث ۴۳۹ کیلومتر آزادراه امضا می شود به ارزش 2500 میلیارد تومان خواهد بود.

 

 

 

منبع : تین نیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار