استاندار کرمان در نشست گردهمایی ائمه جمعه سراسر استان:
استاندار کرمان خطاب به گروه های سیاسی استان با طرح این سوال که چرا صف‌بندی می‌کنید؟ بیان کرد: اقدامات صورت گرفته در استان برای ملت بوده است و دیگر نباید دولت، مجلس و ملت را از هم جدا کنید. باید مردم را دریابید، مردم اشتغال می‌خواهند، با خط کشی ها فقط اعتماد مردم را کاهش داده و مردم را از دولت و نظام دور می‌کنیم.
کد خبر: ۵۷۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۶ 11 March 2018

به گزارش تابناک کرمان، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، "علیرضا رزم‌حسینی" ظهر امروز  در گردهمایی سراسری ائمه جمعه استان کرمان، گفت: در ابتدای شروع کار خود در استانداری کرمان، یکی از سیاست های اجرایی این بود که وقت خود را وقف استان کنم و سعی بر این بوده تاکنون پایبند این مورد باشیم.
وی خدمت به مردم را فراتر از مقامات دولتی عنوان و بیان کرد: توسعه استان یکی دیگر از سیاست‌هایی است که از ابتدا تاکنون به آن پایبند بوده و در راستای آن گام برداشته ایم و معتقدم با پیروی از ولایت، رهبری و با ولایتمداری باید توسعه استان را رقم بزنیم.
استاندار کرمان از همدلی و همراهی بین ارکان استان سخن به میان آورد و بیان کرد: توقعات زیاد است اما تلاش کردیم در چهارچوب قانون کسانی را بر مسند کرسی های استان قرار دهیم که از مردم بومی استان کرمان باشند.
وی توسعه اقتصادی را همه جانبه دانست و عنوان کرد: از روز اول بر این اصل معتقد بودیم که با شعار نمی توانیم توسعه اقتصادی را داشته باشیم لذا باید از موازی کاری بین دستگاه ها جلوگیری کرد که برای تحقق این مهم الگوی مثلث توسعه اقتصادی را در استان کرمان تدوین کردیم.
رزم‌حسینی با بیان این مطلب که فرهنگ اقتصادی مبتنی بر آیات و روایات جزء وظایف ائمه جمعه است، اظهار کرد: حرکت ها و ایده های مطرح شده در استان، در سطح کشور بی نظیر است.
وی با اشاره به ابلاغیه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: برخی از سیاست ها مربوط به استان ها نیست و در تهران تصمیم گیری می شود اما بخشی از آن مربوط به استان ها است که در این راستا در استان کرمان موسساتی به عنوان پیشران و رابط بین مردم و دولت انتخاب کردیم تا به مرور زمان مشارکت مردم را داشته باشیم که تاکنون این الگو در استان موفقیت آمیز بوده است.
استاندار کرمان به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص الگوی اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند که مسئولین از اقدامات صورت گرفته در قلعه گنج دیدن کنند.
وی با طرح این سوال که چگونه می توانیم این اقدامات توسعه ای را در استان پایدار کنیم؟ اظهار کرد: برخی ها در ابتدای کار بیان می کردند که اجرای این طرح ها غیرممکن است اما ممکن شد.
رزم‌حسینی خطاب به گروه ها و سیاسی استان با طرح این سوال که چرا صف‌بندی می‌کنید؟ بیان کرد: این اقدامات صورت گرفته برای ملت بوده است، دیگر نباید دولت، مجلس و ملت را از هم جدا کنید. باید مردم را دریابید، مردم اشتغال می‌خواهند، با خط کشی ها فقط اعتماد مردم را کاهش داده و مردم را دور می‌کنید.
وی اظهار کرد: آثار اقدامات فرهنگی در قلعه گنج را شاهدیم ضمن آنکه اکنون مردم قلعه گنج منزلت پیدا کرده اند و امروز منوجان نیز در مسیر قلعه گنج قرار گرفته است.
استاندار کرمان با تاکید برآنکه باید از ظرفیت ائمه جمعه نیز در راستای توسعه استان استفاده کنیم و این موضوع در طرح مثلث توسعه اقتصادی استان دیده شده است، بیان کرد: ما اکنون در آغاز راه هستیم و اتفاقات میمونی در استان کرمان در حال رخ دادن است.
وی عنوان کرد: همه معین ها آنگونه که باید کار نکردند و ممکن است فقط 11 موسسه به کار خود در استان ادامه دهند و سایرین ادامه ندهند اما این الگوی استان کرمان یک الگوی موفق بوده است تا جایی که به سایر استان ها ابلاغ شده است.
رزم‌حسینی به کسب رتبه های برتر استان در حوزه های مختلف ازجمله گردشگری، پدافندغیرعامل و ... پرداخت و بیان کرد: در حوزه سلامت و گردشگری استان کرمان در سال جاری رتبه برتر کشور را کسب کرد همچنین در حوزه امنیت نیز جزء رتبه های برتر کشور بوده ایم، اما این عناوین و دستاوردها به مفهوم عدم مشکل و عدم بیکاری در استان کرمان نیست.
وی بیان کرد: ما بیشترین میزان ایجاد اشتغال از بدو انقلاب تاکنون در استان کرمان را در سال گذشته با ایجاد اشتغال 45 هزار و 802 نفر داشته ایم ضمن آنکه در سال جاری نیز 37 هزار شغل در استان ایجاد شده اما همچنان معتقدیم باید این اقدامات مستمر باشد.
استاندار کرمان از لزوم تدوین پیوست های فرهنگی به طرح های اقتصادی سخن به میان آورد و بیان کرد: پیوست های فرهنگی باید توسط علما تدوین شون و از نماینده ولی فقیه در استان کرمان می خواهیم با همکاری سایر ارکان فرهنگی استان، سکاندار اقدامات فرهنگی شوند.
براساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلیمن"حسن علیدادی سلیمانی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این نشست گفت: انتظار داریم معین های اقتصادی مشکل اشتغال مردم مناطق استان را حل کنند اما باید زمینه مشارکت مردم در توسعه را فراهم کرد و مردم در توسعه استان سهیم باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار