استاندار کرمان:
استاندار کرمان با اشاره به اجرای ایده مناطق هشت گانه اقتصادی و استفاده از همکاری معین های اقتصادی، گفت: با منابع غیردولتی در چند سال اقداماتی را آغاز و اجرایی کرده ایم و در این راستا معتقدیم باید این اقدامات استمرار یابد تا اختلاف توسعه در استان به حداقل برسد.
کد خبر: ۵۷۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱ 11 March 2018

علیرضا رزم‌حسینی' عصر شنبه در آیین احداث پارک جنگلی – تفریحی سردار شهید زندی نیا سیرجان افزود: با اقدامات انجام گرفته در استان و در شهرستان های بردسیر و سیرجان، هم اکنون یک کارگاه بزرگ سازندگی در این دو شهرستان بوجود آمده است.
وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه ریل‌گذاری مسیر کرمان- بردسیر- سیرجان توسط رییس جمهوری و ایجاد زمینه لازم برای توسعه بیشتر این مناطق، بیان کرد: در استان کرمان همواره به دنبال توازن توسعه ای بوده و هستیم، هرچند که بعد از انقلاب تاسیسات زیربنایی خوبی در نقاط مختلف استان کرمان ایجاد شده است اما محرومیت بر چهره برخی مناطق همچنان وجود دارد.
استاندار کرمان ادامه داد: با منابع غیردولتی در این چند سال اقدامات اخیر آغاز شده است که باید این اقدامات ما استمرار یابد تا اختلاف توسعه در استان به حداقل برسد.
رزم حسینی با اشاره به اتفاقات بسیار خوب اقتصادی در مناطق محروم استان، گفت: در قالب الگوی اقتصاد مقاومتی و طرح مثلث توسعه اقتصادی، دولت تدبیر و امید به عنوان دولت پشتیبان اقدامات اقتصادی و فرهنگی بوده و نگاهش، نگاهی کارگزار به مسائل است نه کارفرما.
*** ایجاد اشتغال برای 300 نفر در شهرستان منوجان توسط معین اقتصادی منطقه
مدیر عامل شرکت سنگ آهن گهر زمین نیز در این آیین گفت: شرکت گهر زمین در رابطه با عملیات معدن کاری اقدامات خوبی انجام داده و در سال جاری تولید سنگ آهن این شرکت را به 18 میلیون تن رسانده ایم که این مهم در کشور بی سابقه است.
علی اکبر پوریانی افزود: براساس گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت این شرکت با 75 درصد پیشرفت نسبت به سال گذشته توانست رتبه اول در تولید کنسانتره سنگ آهن کشور را به خود اختصاص دهد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین از آغاز غرس 40 هکتار فضای سبز توسط این شرکت خبر داد و بیان کرد: شرکت گهر زمین بعنوان معین اقتصادی شهرستان منوجان هم اکنون مشغول به فعالیت است که در این راستا اقدامات معدنی این منطقه را از ماه آینده آغاز خواهد کرد و زمینه ایجاد اشتغال برای 300 نفر را فراهم خواهد کرد ضمن آنکه تاکنون حدود 300 اشتغال خرد در این منطقه محروم توسط این معین اقتصادی فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، در این آئین از سرود شرکت سنگ آهن گهر زمین با حضور استاندار کرمان رونمایی شد.
شهرستان سیرجان در جنوب غربی کرمان و در فاصله 175 کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار