مدیرکل انتقال خون استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،پژمان صالحی فر در روزهای پایانی سال با کاهش تعداد اهداکنندگان خون مواجه هستیم.
کد خبر: ۵۷۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳ 10 March 2018
مدیرکل انتقال خون استان سمنان بعدازظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل انتقال خون استان سمنان اظهار کرد:با توجه به اینکه استان معین برای پایتخت محسوب می‌شویم بنابراین تامین پلاکت موردنیاز مهم‌ترین چالش سازمان انتقال خون طی ایام نوروز است چراکه گلبول قرمزحداکثر ۳۵ الی ۴۲ روز قابلیت نگهداری رادارند و انتظار می‌رود مردم مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.
صالحی فر بابیان اینکه از ۴۲ هزار مراجعه‌کننده به پایگاه‌های انتقال خون استان، طی یازده ماه سال جاری ۳۱ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند، ابراز داشت: او منفی بیشترین نیاز گروه خونی را در استان شامل می‌شود با توجه به اینکه در استان حادثه خیزی از نظر تصادفات زندگی می کنیم از افراد با این گروه خونی برای مشارکت در حیات دوباره به انسان دیگر به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان دعوت می‌کنیم. صالحی فر بابیان اینکه بالغ‌بر ۲۷ بیمار تالاسمی در استان سمنان وجود دارد که برای ادامه حیات خود نیازمند به دریافت پلاکت هستند، تصریح کرد:با توجه به اینکه بیشترین مصرف خون به بیماران خاص اختصاص دارد امیدواریم مردم در اهدای خون همکاری بیشتری با پایگاه‌ها داشته باشد.
وی افزود:مردم می توانند با اهدای خون، نجات‌بخش زندگی بیماران نیازمند باشند، اضافه کرد: به منظور تشویق مردم به اهدای خون پویش عکس سلفی و اهدای خون در استان راه‌اندازی شد تا افراد با ارسال عکس خود دیگر افراد جامعه را به اهدای خون تشویق کنند.
  صالحی بابیان اینکه اهدای خون در استان سمنان بالاتر از متوسط کشوری است، افزود: ۳۷ اهداکننده در قبال هر هزار نفر در استان سمنان وجود دارد که برخی از آن‌ها به صورت دائمی به پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند و بر این اساس ۸۰ درصد اهداکنندگان خون استان مستمر هستند.
 در حال حاضر دو مرکز انتقال خون در شهرستان سمنان فعالیت دارد و در هریک از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و گرمسار نیز یک پایگاه انتقال خون دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار