مدیرعامل موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز:
مدیرعامل موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز با تاکید بر توانایی نابینایان و استعداد آنان در زمینه های مختلف اظهار کرد: لازم است سازمان مستقلی برای نابینایان شکل بگیرد تا با تمرکز به این قشر پراستعداد جامعه بتوان از توانمندی‌های آنان در جنبه‌های گوناگون بهره‌مند شد.
کد خبر: ۵۷۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 08 March 2018

به گزارش تابناک قم، محمدقاسم شایسته امروز در نشست هم اندیشی ارزیابی شیوه‎های ایجاد اشتغال برای معلولان که با حضور کارشناسان دارای معلولیت از شهرهای شیراز و قم در دفتر فرهنگ معلولین قم برگزارشد، عنوان کرد: بی تفاوتی به اشتغال معلولین ازجمله نابینایان حق الناسی بر گردن همه کسانی است که با وجود توانایی ایجاد اشتغال در این زمینه کوتاهی می کنند.

مدیرعامل موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز اظهار داشت : این موسسه با هدف ایجاد اشتغال نابینایان از سال۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز نموده است و هیچ گونه وابستگی به هیچ یک ازسیستم های دولتی ندارد، بلکه به همت جمعی از نخبگان نابینا و معتدمین استان شیراز به فعالیت در زمینه ایجاد اشتغال نابینایان می پردازد.

شایسته نیا در ادامه به گزارش مختصری از فعالیت های انجام گرفته در این زمینه پرداخت و گفت: دراین موسسه کارگاه آموزش بافندگی برای بانوان تحت نظر آموزش فنی و حرفه ای استان شیراز تاسیس شده که طی یک دوره ی ۶ الی ۸ ماهه به آموزش دراین زمینه می پردازد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بانوان پس از گذراندان دوره‌ی آموزشی در آموزشگاه با پشتیبانی همین موسسه به فعالیت در زمینه بافندگی پرداخته و محصولات آنها برای فروش به بازار عرضه می شود.

وی افزود: علاوه بر کارگاه آموزش بافندگی، کارگاه حصیربافی و کارگاه آموزش رایانه برای نابینایان دراین موسسه برگزار می شود.

شایسته نیا با بیان اینکه یکی از مشکلات و معضلات نابینایان عدم خودباوری است، تاکید کرد: به همین منظور کلاس‌های گروهی و فردی  درزمینه مشاوره نابینایان و خانواده‌های آنها با حضور اساتید دانشگاهی درموسسه برگزار می‌شود.

وی درادامه از تاسیس استودیو در این موسسه خبر داد و تاکید کرد: اپراتوری این استودیو نیز به وسیله نابینایان اداره می شود. 

مدیرعامل موسسه نابینایان کارآفرین شیراز گفت: متاسفانه خبرهایی مبنی بر پناهندگی نابینایان به کشورهای اروپایی به دست می رسد که این امر حاکی از عدم وجود زمینه اشتغال نابینایان در کشورماست که نوعی سرخوردگی و ناامیدی را برای این گروه توانمند جامعه به همراه داشته و یک فرد نابینا صرفا برای امرار معاش و اشتغال مجبور به پناهندگی در کشورهای اروپایی می شود.

وی با تاکید بر توانایی نابینایان و استعداد آنان در زمینه های مختلف اظهار کرد: سازمان نابینایان باید به صورت سازمان مستقلی درآید تا با تمرکز به این قشر پراستعداد جامعه بتوان از توانمندی‌های آنان در جنبه‌های گوناگون بهره‌مند شده و ازاین توانایی‌ها در راستای ایجاد اشتغال برای آنان استفاده نمود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار