مدیرکل دفتر نوسازی سازمان شهرداری‌های کشور خبر داد:
مديركل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌های کشور از ابلاغ 90 درصد ساختار سازمانی جدید شهرداری‌ها خبر داد و گفت: اصلاح ساختار سازمان‌های باقیمانده شهرداری در حال بررسی است.
کد خبر: ۵۷۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 07 March 2018

عباس کرکه‌آبادی در حاشیه بیست و دومین نشست معاونان توسعه و برنامه‌ریزی کلانشهرها و بزرگ‌شهرهای کشور که صبح امروز ( چهارشنبه 16 اسفندماه) در هتل نیشکر اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 90 درصد ساختار سازمانی جدید شهرداری‌ها که بر اساس ضوابط تدوین شده بود، از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد. در حال بررسی سایر موارد برای تکمیل این ساختار هستیم.

وی ادامه داد:ساختار برخی از سازمان‌های شهرداری‌ها نیازمند اصلاحات جزئی است تا این سازمان‌ها بتوانند مسئولیت‌هایی را که عهده‌دار هستند به درستی انجام دهند. اصلاح ساختار این سازمان‌ها هم‌اکنون در دست پیگیری است.

مديركل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌های کشور افزود: ساختار سازمانی شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانیم از نیروهای کارآمد استفاده و از فساد اداری جلوگیری کنیم. از این رو ایجاد زمینه‌های مناسب برای هر کاری در یک سیستم، ساختار سازمانی آن سیستم را به وجود می‌آورد.

کرکه‌آبادی درباره تراکم نیروی انسانی در شهرداری‌های کشور، تصریح کرد: در همه شهرداری‌ها بخشی از نیروها کارگری و بخشی دیگر نیروهای کارمندی هستند، از طرفی باید بخشی از نیروهای شهرداری نیروهای مربوط به برون‌سپاری امور باشند. باید شرایط ساختاری را در شهرداری به نحوی فراهم آورد که شهرداری‌ها بتوانند با ادبیات "هر نیرویی در جای خود قرار داشته باشد" فعالیت کنند.

وی در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌های کشور، گفت: مجوز 50 هزار سهمیه برای تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها که سه سال سابقه کار دارند و در آزمون مربوطه قبول شده‌اند، اخذ شده است. برای اجرای آن نیز با سازمان اداری و استخدامی توافقاتی صورت گرفته که انشالله اگر به نتایجی منجر شد، حتما ابلاغ می‌شود.

مديركل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌های کشور ادامه داد: در این زمینه سهمیه تمام شهرداری‌های کشور مشخص و تعیین شده است.

کرکه‌آبادی با بیان این‌که موضوع بافت‌های فرسوده شهری در حوزه وزارت راه و شهرسازی است، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های دولت، نوسازی بافت‌های فرسوده است که در این زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده به گونه‌ای که همراه با اشتغالزایی باشد، یکی از برنامه‌های مهم دولت است.

 در بیست و دومین نشست معاونان توسعه و برنامه‌ریزی کلانشهرها و بزرگ‌شهرهای کشور که امروز در اهواز برگزار شد، معاونان توسعه و برنامه‌ریزی شش کلانشهر شامل اهواز، تهران، اراک، مشهد، رشت و زاهدان حضور داشتند.

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: شهرداریها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار