استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: سیاست وحدت بر محور ولایت و توسعه را در دستور کار قرار دادیم که انگیزه اصلی انقلاب اسلامی هم همین بوده است. الگوی اقتصاد مقاومتی که در سطح استان در حال اجراست جواب داده و شاخص های اقتصادی رشد پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۷۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 05 March 2018

به گزارش تابناک کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در استان کرمان چند سیاست را در دولت یازدهم دنبال کردیم و اعلام کردم خودمان را وقف استان می‌کنیم و هر چه در بضاعت داشتیم، تلاش کریم این اتفاق بیفتد و نگاه عدالت‌گرایانه‌ای در سراسر استان داشته و در جنوب استان حضور بیشتری پیدا کنیم و این نگاه در این دولت نیز ادامه دارد و نگاه ما نگاه مدیریت دولتی نیست.

رزم‌حسینی تصریح کرد: سیاست وحدت بر محور ولایت و توسعه را در دستور کار قرار دادیم که این سیاست انگیزه انقلاب اسلامی بوده و فضای سیاسی خوبی در استان به وجود آمد و رقابت‌های سیاسی سالم و انتخابات خوب و بدون هیچ دغدغه‌ای در استان برگزار شد.
وی بیان کرد: در حوزه اقتصادی با طرح مثلث توسعه اقتصادی ارکان حکومت را دخیل کردیم که خوب بود اما می توانست بهتر باشد و دستگاه های اجرایی و نظارتی و نمایندگان همکاری خوبی با ما داشتند و ائمه جمعه همراهی خیلی خوبی داشتند و طرح مثلث توسعه کارنامه خوبی دارد.
استاندار کرمان گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی پاسخ داد و در سطح استان در حال اجراست و فضای کسب و کار استان بهبود پیدا کرده و شاخص های اقتصادی رشد یافته است.
رزم‌حسینی در ارتباط با مشکلات حوزه زغال سنگ گفت: چالش جدی در صنعت زغال استان و ایران داریم، زغال‌سنگ ابتدا دولتی بود اما در دولت اصلاحات به بخش غیردولتی واگذار شد و توفیقات خوبی هم داشت و کارایی معادن افزایش یافت.
استاندار کرمان اظهار کرد: عقب‌افتادگی تکنولوژی در ایران نسبت به دنیا در حوزه زغال ایجاد شد و در این زمینه سرمایه‌گذاری نداشتیم و قیمت تمام شده زغال ایران بالاتر از دنیا است در دولت یازدهم با همکاری نماینده‌های مجلس پیگیری مسائل زغال و حقوق کارگران آنها را داریم و با وزیر صنعت هم صحبت کردیم که منابعی را از صندوق توسعه ملی برای معادن تزریق کنند.
وی گفت: هر شرکت زغالی بخواهد از صندوق توسعه ملی استفاده کند، ما این آمادگی را داریم که اعتبار به آنها بدهیم تا نوسازی صنعت زغال صورت گیرد
رزم حسینی بیان داشت :كرمان در خط قرمز آبي از لحاظ كيفيت و كميت قرار دارد و حضور معين هاي اقصادي در استان داوطلبانه بوده و در اين راستا مهم اين است كه مردم توانمند شوند نه اينكه چه كسي اين كار را انجام داده است.
وی افزود: طرح همیاران آب بسیار موفقیت آمیز بود و وزیر نیرو از مدافعان سرسخت این طرح است و همکاری نزدیکی با ایشان در وزارتخانه داریم و الزامات پایداری طرح را در استان کرمان به عنوان پایلوت دنبال می کنیم.
استاندار کرمان در رابه با احیای فرش کرمان اظهار کرد: در استان 16 کارگاه بافت راه اندازی شده و در مرمت آثار فرهنگی و تاریخی حرکت های خوبی صورت گرفته و در حال گسترش است و ورود گردشگران خارجی و داخلی به استان رشد خوبی داشته است.
رزم حسینی در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه درباره اشتغال بانوان بیان کرد: با ابلاغ رییس جمهور مبنی بر اشتغال 30 درصدی بانوان به معاونت توسعه مدیریت تاکید کرده ایم این کار با دریافت مجوزها، انجام شود.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید این مسائل را دنبال کنند، افزود: اتوبوس مطالبه گری را در استان کرمان راه انداخته ایم و رسانه ها با اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات می توانند به مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کمک کنند..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار