نشست خبری فرماندار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه مطرح شد؛
فرماندار کهگیلویه : امیدواریم که این جشنواره به خوبی برگزار شود و تلاشمان این است که شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بتواند اقدام بسیار جالبی در سطح استان انجام دهد.
کد خبر: ۵۷۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ 04 March 2018

عصر امروز نشست خبری فرماندار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه کهگیلویه با حضور اصحاب رسانه در دفتر فرماندار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، علی پوزش اظهار داشت: روند مبارزه با مواد مخدر از بعد از انقلاب تاکنون همیشه وجود داشته است و عزیزان زیادی در راه مبارزه با این سوداگران به شهادت رسیدند.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه اعتیاد زنگ خطری برای همه جوانان ماست و همکاری همه جانبه تمامی دستگاها را میطلبد عنوان کرد: در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر صحبت های فراوانی شده و راهکارهای زیادی صورت گرفت و اعضای این شورا اعلام نمودند که حرفها و صحبت ها کافیست، اکنون وقت آن رسیده است که یک اقدام عاجل فرهنگی در این زمینه صورت بگیرد و در این مورد آقای کاظمی جو به عنوان عضوی از این شورا بحث برگزاری جشنواره فیلم و مستند در سطح استان با میزبانی شهر دهدشت را مطرح نمودند و موافقت نمودند که این جشنواره را برگزار نمایند.

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه شهرستان کهگیلویه با موضوع آسیب های اجتماعی/ لزوم حمایت تمام قد مسئولان استانی از جشنواره فیلم کوتاه / سه روز، سه ویژه برنامه برای میهمانان و شرکت کنندگان


وی گفت: بر همین اساس تصمیماتی در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر گرفته شد و کارهای اولیه ای از قبیل فراخوان صورت گرفت، ضمن آنکه این برنامه در آذرماه نهایی شد.
پوزش در ادامه بیان داشت: تعداد ۱۷۱ اثر فیلم کوتاه با موضوع اعتیاد از شهرها و استانهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این آثار ارسالی تعداد ۷۷ اثر در قالب مستند و تعداد ۹۴ اثر در قالب داستانی بود.
وی ادامه داد: بعد از بازبینی تمامی آثار ارسالی در نهایت تعداد ۱۴ اثر در قالب مستند و تعداد ۲۲ اثر در قالب داستانی در مرحله اولیه و با نظرات کارشناسی انتخاب شده و به مرحله پایانی راه یافتند.
فرماندار کهگیلویه گفت: در ابتدا قرار بود این جشنواره در دی ماه برگزار شود اما بنا به دلایل و مشکلاتی این جشنواره دوبار به تعویق افتاد و در نهایت تصمیم گرفته شد که این جشنواره با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در روزهای ۱۹ الی ۲۱ اسفندماه در شهر دهدشت برگزار شود.
این مسئول ادامه داد: در روزهای ۱۹ و ۲۰ اکران آثار انتخابی انجام و در روز ۲۱ اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.
پوزش گفت: با توجه به اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی هزینه های زیادی را در بر دارد و از آنجایی که هیچگونه حمایت مالی خاصی از این جشنواره صورت نمی گیرد لذا سعی نمودیم برای منتخبین و برگزیدگان تمامی بخش ها تندیس جشنواره و جایزه یک میلیون تومانی و برای جایزه ویژه و همچنین برای بهترین آثار انتخابی تندیس جشنواره و جایزه ۱/۵ میلیون تومانی به برگزیدگان اهدا نمایم.
وی در پایان گفت: اعضای هییت داوران جشنواره آقایان: "رامتین شهبازی" دانشجوی دکترای فلسفه و هنر، "سید محمد مختاری" کارگردان و فیلمساز و "داریوش غریب زاده" فیلنامه نویس و پژوهشگر می باشند.
فرماندار کهگیلویه در پایان صحبت های خود با بیان اینکه از تمامی مسئولان استانی انتظار می رود که در این جشنواره حضور پیدا کنند گفت: امیدواریم که این جشنواره به خوبی برگزار شود و تلاشمان این است که شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بتواند اقدام بسیار جالبی در سطح استان انجام دهد.

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه شهرستان کهگیلویه با موضوع آسیب های اجتماعی/ لزوم حمایت تمام قد مسئولان استانی از جشنواره فیلم کوتاه / سه روز، سه ویژه برنامه برای میهمانان و شرکت کنندگان


در ادامه این نشست سید ایرج کاظمی جو در تکمیل صحبت های فرماندار گفت: اعتبارات جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه تا به الان مبلغ ۳۵ میلیون تومان است ضمن آنکه با صحبت هایی که انجام شد احتمال دارد که این میزان تا مبلغ ۴۰ میلیون تومان نیز افزایش یابد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: روز دوم جشنواره در روز ۲۰ اسفند در حاشیه برگزاری جشنواره برای میهمانان و شرکت کنندگان یک برنامه بازدید از بافت تاریخی بلاد شاپور را در برنامه داریم همچنین در روز سوم که روز اختتامیه است ظهر در باغ عمران چرام نیز با حضور تمامی فیلمسازان و میهمانان برنامه خواهیم داشت.
وی در ادامه گفت: اصحاب رسانه و فرهنگ و اعضای شورای اداری میتوانند برای تهیه بلیط جشنواره به دبیرخانه جشنواره مراجعه نمایند.
کاظمی جو در پایان گفت: سعی داریم که در شش ماهه ی اول سال ۹۷ با همکاری انجمن فیلم و نمایش شهرستان آثار انتخابی جشنواره را در سطح روستاهای شهرستان اکران کنیم.



خبــــرنگار سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار