به همت انجمن موسیقی آبیک
سی و دومین سالگرد درگذشت استاد غلامحسین بنان خواننده تصنیف مشهور «الهه ناز» به همت انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳ 27 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، سی و دومین سالگرد درگذشت استاد غلامحسین بنان خواننده تصنیف مشهور «الهه ناز» به همت انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک امشب در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران شهر آبیک برگزار شد.

در این مراسم، استاد ابوالحسن پازوکی و ناصر مجرد از اساتید موسیقی کشور، کریم‌الله زرگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک و قشرهای مختلف مردم و دیگر مسؤولان در این مراسم حضور داشتند.

ناصر مجردایرانی آخرین بازمانده از نسل هنرجویان استاد غلامحسین بنان در این مراسم گفت: بر خلاف آنچه در فضای مجازی و وسایل ارتباطی عنوان شده باید گفت که استاد بنان 451 تصنیف، ترانه، آواز و سرود داشته که در تاریخ موسیقی ایران بی‌سابقه است.

وی افزود: ممکن است فردی در طول یک سال 400 ترانه بخواند اما معنا و مفهوم و ارزش شنیدن را نداشته باشد.

این استاد موسیقی ادامه داد: هر کلمه از ترانه‌های استاد بنان کلاس درس بود و یک اقیانوس معنا داشت.

مجردایرانی اضافه کرد: هر ساله با فرا رسیدن سالگرد درگذشت استان بنان هفتم یا نهم اسفند ماه بر سر مزارش در امامزاده طاهر حضور می‌یابیم.

مهدی قاسمی از اعضای انجمن موسیقی شهرستان آبیک در این مراسم شعری درباره آبیک قرائت کرد و گفت: استاد ناصر مجردایرانی آن طور که در روزنامه‌ها مشاهده کردم بر آبیک نام شهر هنر گذاشته شده است.

در این مراسم فاطمه پشنگ به اجرای شاهنامه‌خوانی پرداخت و استاد مجرد ایرانی به یاد زنده‌یاد استاد بنان قطعاتی از این استاد را اجرا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار