مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، با اشاره به این‌که رویداد فرهنگی نوروزگاه در ارتقاء و تقویت ارتباط اقوام با یکدیگر نقش بسزایی دارد،گفت: 73 آیین نوروزگاه در ایام نوروز 97 در استان برگزارمی‌شود .
کد خبر: ۵۷۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 27 February 2018

«فاطمه دانش‌یزدی» با اشاره به برگزاری 73 آیین نوروزگاه در استان، اظهارکرد: آیین نوروزگاه با هدف ترویج و آشنایی بیشتر میهمانان نوروزی با آداب و آیین نوروز مردم یزد برگزار می‌شود .

وی با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات گردشگری و برپایی سفره هفت سین از جمله برنامه‌های مورد نظر در این استان است، افزود: اجرای نمایش نوروزی، سیاه بازی، حافظ و شاهنامه خوانی، ایجاد عکاس خانه سنتی، پخت غذاهای محلی، معرفی محتوایی محدوده ثبت جهانی شهر یزد به بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی، برگزاری نقالی خوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و اجرای زنده صنایع دستی از دیگر برنامه‌های است که در ایام نوروز در بخش‌های مختلف استان در قالب نورزگاه اجرا می شود .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد،  اظهار کرد: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و اهمیت این موضوع در بخش اطلاع رسانی عمومی نوروزگاه تلاش می‌کنیم تا با تهیه و توزیع نقشه و بروشور در مورد یزد، این بافت تاریخی جهانی را به مسافران نورزی بهتر معرفی کنیم .

وی در ادامه با اشاره به این‌که رویداد فرهنگی نوروزگاه در ارتقاء و تقویت ارتباط اقوام با یکدیگر نقش بسزایی دارد، گفت: آیین نوروزگاه همزمان با اجرا در مکان‌های تاریخی یزد نظیر باغ دولت آباد، بافت تاریخی، زندان اسکندر، مجموعه امیرچقماق، مسجد جامع کبیر یزد و در اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان‌های استان نیز با همکاری انجمن‌های مردم نهاد فعال اجرا می‌شود .

دانش‌یزدی، افزود: این مراسم در ایام نوروز 97 از بیست و نهم اسفندماه سال جاری لغایت چهاردهم فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود .

این مقام مسئول، در پایان با بیان این‌که آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری  در استان وجود دارد، گفت: با توجه به ثبت بافت تاریخی در فهرست میراث جهانی، در راستای معرفی تمام ظرفیت‌های استان، تلاش می‌کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار