رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: چند سال پیش بالاترین مدرک مربیان در این استان درجه 2 بود اما اکنون 600 شطرنج باز بین المللی در خراسان رضوی وجود دارند بطوری که در شهرستانها هم مربیانی با نشان جهانی فیده فعال هستند.
کد خبر: ۵۷۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 25 February 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا وجدانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این موفقیتها و همچنین برگزاری مسابقات مختلف که امتیازات آنها در سامانه بین المللی شطرنج لحاظ شده، با حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بوده است که ما را تنها نگذاشت.
وی در ادامه به برگزاری هشتمین دوره مسابقات شطرنج جام فردوسی اشاره و بیان کرد: پارسال این مسابقات با حضور 20 کشور برگزار شد و امسال با حضور 40 کشور خارجی در بالاترین سطح از 11 اسفند جاری به مدت 6 روز در مشهد آغاز می شود.
رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: در این مسابقات 200 شطرنج‌ باز داخلی و 70 شطرنج‌ باز خارجی حضور خواهد داشت. در بین این شرکت کنندگان چهار نفر از بانوان نیز حضور دارند. همچنین از این تعداد یک نفر از بانوان و 6 شطرنج‌ باز مرد با نشان فیده و 10 استاد بزرگ حضور دارند.
وی گفت: مبلغ جایزه این جام 15هزار دلار است. در این چارچوب 100 میلیون ریال به نفر نخست اهدا می شود. هزینه ورودی برای شرکت کنندگان داخلی یک میلیون و 500 هزار ریال و برای شطرنج‌ بازان خارجی 70 یورو است.
وجدانی افزود: کلمبیا، گرجستان، هلند، دانمارک، فرانسه، ایرلند، پرتغال، روسیه، سنگاپور، تاجیکستان، اوکراین، نیجریه، هند، سریلانکا، تونس، ترکمنستان، مالزی، قزاقستان و قرقیزستان از جمله کشورهایی هستند که حضور آنها در این مسابقات قطعی شده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار