معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت:همزمان با هفته درختکاری۱۹۰ هزار اصله درخت رایگان بین شهروندان مشهدی توزیع می شود.
کد خبر: ۵۷۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 25 February 2018

به گزارش تابناک : خلیل‌الله کاظمی در نشست خبری به مناسبت هفته درختکاری افزود: در هفته درختکاری  هر سال شهرداری مشهد برنامه‌ریزی خاص و ویژه‌ای برگزاری درختکاری در سطح شهر دارد که در سال جاری این مهم با مشارکت شهروندان انجام می‌شود.


وی گفت: همزمان با هفته درختکاری سال جاری بالغ بر ۱۹۰ هزار اصله درخت در ۴۰ نقطه از سطح شهر در ۱۳ منطقه شهری به صورت رایگان به شهروندان اهدا می‌شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در طول هفته درختکاری سال جاری هر روز با مشارکت اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان، اصناف، روحانیون، بسیجیان، خانواده شهدا، سمن‌ها و شهروندان مختلف مراسم درختکاری انجام می‌شود.

کاظمی گفت: همچنین همزمان با ۱۵ اسفندماه نیز مراسم روز درختکاری در ارتفاعات آبشار واقع در بولوار نماز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این روز ۵ مکان در ارتفاعات برای کاشت درخت توسط شهروندانی که به نام فرزندان، افراد فوت شده و ازدواج ثبت‌نام کرده اند در نظر گرفته شده است.
 

۷۰ درصد درختانی که به شهروندان ارائه می‌شود مثمر است


احمدرضا سلامی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد هم در این نشست خبری گفت: ۷۰ درصد درختانی که به شهروندان ارائه می‌شود مثمر است که شامل گیلاس، آلبالو، سیب، آلو، گلابی، زردآلو، سنجد و توت خوراکی است.

وی افزود:  در این طرح به هر شهروند ۳ تا ۵ نهال مثمر و غیرمثمر اهدا می‌شود که در کنار آن ۶ بازار شهرداری نیز نهال با تخفیف ۳۰ درصدی ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت:  در هفته درختکاری سال جاری همزمان با اولین روز ۸ اسفندماه زنگ درختکاریدر مدارس نواخته می‌شود.

سلامی افزود: همچنین به ترتیب در روز‌های ۹ اسفندماه مراسم درختکاری با حضور خانواده شهدا، ۱۰ اسفندماه با حضور ورزشکاران، ۱۱ اسفندماه با حضور خانواده‌ها، ۱۲ اسفندماه با حضور بسیجیان، ۱۳ اسفندماه با مشارکت اصناف، ۱۴ اسفندماه با حضور انجمن‌های خیره و سازمان‌های مردم نهاد و ۱۵ اسفندماه همزمان با روز درختکاری با مشارکت همه اقشار جامعه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ۲ مسابقه عکاسی به مناسبت هفته درختکاری گفت: به مناسبت این هفته دو مسابقه عکاسی درخت «من و مادرم» و «درخت کهنسال محله» برگزار می‌شود که شهروندان می‌توانند آثار خود را برای جشنواره عکس اول تا ۲۹ اسفندماه و جشنواره عکس دوم تا ۳۰ فروردین ماه به ربات تلگرامی MASHHADDERAKHTBOT@ ارسال کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: همچنین جشنواره «گل‌های تراریوم» نیز در فرهنگسرا‌ها با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد نیز برگزار خواهد .
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار