650 تن انواع گیاهان دارویی و 1500 تن گلاب تولید خراسان رضوی در پنج ماه نخست امسال به کشورهای خارجی صادر شدکه این رقم تا پایان سال به بیش از دو برابر افزایش می یابد.
کد خبر: ۵۷۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 24 February 2018

به گزارش تابناک : مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این محصولات به بیش از 50 کشور جهان ازجمله فرانسه، آلمان، استرالیا، اسپانیا، ژاپن، آمریکا، سوئد، دانمارک، ایتالیا، لهستان، نیوزیلند، جمهوری چک، چین، سنگاپور، فیلیپین، مالزی، صربستان، هند، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان و امارات صادر شده است.

هاشم نقیبی افزود: هم اکنون 5 کارخانه در زمینه فراوری گیاهان دارویی در خراسان رضوی فعالیت میکنند که 3کارخانه از این تعداد جزو پیشرفته ترین کارخانه های کشور هستند.

او گفت:بازار گیاهان دارویی تولیدی خراسان رضوی در کشورهای خارجی بسیار خوب و مورد قبول است و هم اکنون در این زمینه تمرکز بر روی تقویت فرآوری بهداشتی گیاهان دارویی است که بسیار مورد توجه کشورهای اروپایی است.

نقیبی همچنین به صادرات سالانه 3 هزار تن زیره از خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب توسعه گیاهان کم آب بر از اولویتهای استان است.

19 هزار و 335 هکتار سطح زمین در سطح خراسان رضوی زیر کشت گیاهان دارویی از جمله آویشن، نعنا فلفلی، رازیانه، گل ختمی، گل محمدی و زیره سبز است.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار