معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از محورهای مهم برنامه عملیاتی استانداری در راستای سیاست های دولت، بحث جوان گزینی در مدیریت های استان است.
کد خبر: ۵۶۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 22 February 2018

به گزارش تابناک : سیدجواد حسینی اظهار کرد: خوشبختانه برنامه عملیاتی سال 96 به صورت 100 درصد محقق شد و در سال جدید نیز ارتقای مدیریت استان در چهارچوب نظام برنامه ریزی با محورهای مهمی مانند ارتقای مدیریت، جوان گرایی، استفاده از زنان، اقوام و گروه ها در دستور کار است. 
وی یکی از محورهای مهم برنامه عملیاتی استانداری خراسان رضوی را در راستای سیاست های دولت و بحث جوان گزینی در مدیریت های استان و کاهش میانگین عمر مدیریت از 48 به 40 سال برشمرد و افزود: تا کنون سعی بر این بوده است تا در استان با شناسایی جوانان توانمند و انتخاب آنان در پست های مدیریتی از توانمندی آنان بهره گرفته شود. 
معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از زنان در پست های مدیریتی رویکرد مهم رئیس جمهوری است که در این استان نیز به طور جد مورد توجه است، افزود: هم اکنون حدود 73 زن به عنوان مدیرکل، معاون مدیرکل، رئیس و یا معاون اداره در سطوح اداری استان مشغول فعالیتند. 
وی ادامه داد: هم اینک در خراسان رضوی 64 هزار و 589 زن کارمند، 88 دهیار زن (با 60 درصد رشد نسبت به گذشته) و 116 زن در شورای اسلامی شهر و روستا فعالیت دارند. 
حسینی گفت: همچنین اداره هفت حزب سیاسی توسط زنان و فعالیت 187 تشکل غیردولتی با مدیریت زنان که 85 مورد آن در مشهد است، نشان از حضور موثر زنان در این استان دارد. 
وی افزود: همچنین حضور اقتصادی 500 زن کارآفرین در استان و ایجاد 352 شغل خانگی ویژه زنان در سطح شهرها و روستاهای استان و نیز مدیریت 25 نشریه از مجموع 320 نشریه فعال در استان توسط زنان از دیگر جنبه های حضور زنان در سطوح مختلف فعالیتهای استان است.
وی با اشاره به اینکه به دلیل ایجاد همگرایی بیشتر، نگاه عدالت محور و فرصت آفرینی برای همه گروه های اجتماعی از اقوام و برادران اهل سنت نیز در پست های مدیریتی بیش از گذشته در استان استفاده خواهد شد، افزود: هم اکنون 13هزار و 704 کارمند اهل سنت و 65 هزار و 842 مددجوی کمیته امداد از مناطق اهل تسنن هستند و 78 مدیریت دولتی، بانکی و شهرداری استان را برادران اهل تسنن بر عهده دارند. 
وی تاکید کرد: باید خارج از مرزهای جغرافیایی، سنی، جنسیتی و قومی، اصل شایسته سالاری را در استان پیش ببریم. 
حسینی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های عملیاتی استان در سال آینده، اعلام هفته فرهنگی برای هر یک از شهرستانها با هدف ارتقای فرهنگ، مدیریت فرهنگی و پر کردن اوقات فراغت خواهد بود که در این هفته با امکان عرضه کالاهای فرهنگی، دستاوردها و آداب و رسوم، می توان به معرفی هر چه بیشتر و بهتر شهرستانهای استان کمک کرد. 
وی در ادامه با اشاره به گسترش روابط مردم با دولت، افزایش سمن ها را یکی دیگر از اولویت های کاری استان دانست و افزود: همچنین طرح افزایش جامع تعاملات گرم در سطح برنامه ریزی فرهنگی، علمی و اجتماعی با رویکرد افزایش تعاملات گرم در خانواده ها مورد توجه است که در این راستا ارائه تخفیف های 50 درصدی برای استفاده خانواده ها از برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی مد نظر است. 
استان خراسان رضوی حدود 6.4 میلیون نفر جمعیت دارد که 3.5 میلیون نفر آنان در کلانشهر مشهد سکونت دارند.  

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار