منابع خبری از نفع شخصی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توافقنامه گاز این رژیم با مصر خبر دادند.
کد خبر: ۵۶۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 20 February 2018

به گزارش تابناک : نخست وزیر رژیم صهیونیستی با توجه به مشکلات داخلی پیش روی خود و بخصوص پرونده‌ها و تحقیقاتی که در خصوص فساد در باره وی انجام می‌شود، تلاش می‌کند تا حد ممکن از موضوع توافقنامه گاز با مصر به نفع خود بهره برداری کند.

مصر و رژیم صهیونیستی توافقنامه‌ای برای صادرات گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار امضا کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را تاریخی و امضای آن را روز عید برای این رژیم دانست.

خبرنگار شبکه الجزیره در رام الله در گفتگویی درباره این توافقنامه و مهمترین بندهای آن گفت: بر اساس این توافقنامه، رژیم صهیونیستی ۶۴ میلیارد متر مکعب گاز به مصر صادر می‌کند. پس از امضای این توافقنامه، موضوع خط انتقال گاز و زیرساخت‌های لازم برای آن در مراحل و مذاکرات بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، احتمالات زیادی در این خصوص وجود دارد.

یکی از احتمالات، استفاده از خط لوله‌ای است که تا سال ۲۰۱۱ مورد استفاده قرار می‌گرفت و مصر از طریق آن گاز به رژیم صهیونیستی صادر می‌کرد و سال ۲۰۰۱، فعالیت آن متوقف شد. ممکن است این خط بازسازی و ترمیم شود و مورد استفاده مجدد قرار گیرد. احتمال دیگر این است که خط لوله جدیدی مانند آنچه بین مصر و اردن در حال ساخت است، احداث شود. فعلا مذاکرات درباره زیرساخت‌های انتقال گاز انجام می‌شود و احتمال دارد که صادرات گاز از سال آینده آغاز شود و تا سال ۲۰۳۰ ادامه پیدا کند. رژیم صهیونیستی به شدت از این توافقنامه استقبال کرده است و اولین واکنش را نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان داد که امضای این توافقنامه را تاریخی و امروز را روز عید برای رژیم صهیونیستی دانست.

خبرنگار الجزیره در پاسخ به سوال مجری شبکه مبنی بر این که نتانیاهو تا چه اندازه به این توافقنامه به عنوان یک سرمایه گذاری داخلی نگاه می‌کند، گفت: خیلی زیاد، بخصوص که وی بسیاری از دستاوردها را که از آن‌ها سخن گفت، به خودش نسبت داد و به آن‌ها افتخار کرد.

وی از دستاوردهای سیاسی و اقتصادی خودش سخن گفت و بر همین اساس پیش بینی می‌شود وی در آینده از این موضوع در داخل بهره برداری کند بخصوص که وی با توجه به تحقیقاتی که در موضوع فساد علیه وی انجام می‌شود، در شرایط سختی به سر می‌برد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار