رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از پیش بینی وقوع بارش های رگباری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 19 February 2018

به گزارش تابناک : یحیی قائنی پور اظهارکرد: تقویت هسته بارشی سامانه ناپایدار فعال در خراسان رضوی از بعدازظهر دوشنبه تا سه شنبه باعث تشدید وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی در استان خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه در نیمه شمالی استان پیش بینی شده است ضمن اینکه از امشب در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش ها به شکل باران و برف پیش بینی می شود که با توجه به شدت وزش باد احتمال کولاک برف، کاهش دید، لغزندگی معابر و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: طبق تحلیل مدل های هواشناسی ، بیشترین حجم بارش در شهرستان های کلات ، سرخس ، چناران ، ارتفاعات بینالود و هزار مسجد ، آبریز سدکارده ، اطراف شهرستان درگز ، صالح آباد ، فریمان ، کوهسرخ و کاخک گناباد پیش بینی می شود.

قائنی پور گفت: در مشهد بیشترین حجم بارش در بازه زمانی دوشنبه شب تا ظهر سه شنبه رخ خواهد داد که پیش بینی می شود در آغاز فعالیت سیستم، بارش در نواحی شمالی و غربی از حجم بیشتری برخوردار باشد که به تدریج مناطق شرق و جنوب شرق شهرستان نیز تحت تأثیر قرار گرفته و احتمال آبگرفتگی در مناطق مختلف دور از انتظار نخواهد بود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار