تعداد دانش آموزان متقاضی تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای در استان از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۵۶۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 19 February 2018

به گزارش تابناک : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تحصیل دانش آموزان این استان در رشته های فنی و کار و دانش از میانگین کشوری  بالاتر است.

رضا صابری تولایی افزود: در حال حاضر بیش از 41 درصد دانش آموزان خراسان رضوی در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش و بقیه در رشته های نظری تحصیل می کنند. این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد بیشتر شده است.
وی ادامه داد: خراسان رضوی در این زمینه جزو استانهای برتر کشور محسوب می شود. بر اساس میانگین کشوری 38 درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طبق اسناد بالادستی از جمله برنامه پنج ساله ششم توسعه می بایست نیمی از دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل کنند. وضعیت کنونی خراسان رضوی نشان می دهد این استان در جهت تحقق اهداف مورد نظر اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرکت می کند.
وی افزود: تجربه نشان داده تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و مهارتی در زمینه افزایش توانمندی آنان و جذب زودتر در بازار کار بسیار موثر است.
تولایی ادامه داد: همچنین بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پروش همه دانش آموزان در رشته های نظری نیز باید در پایان تحصیل خود حداقل یک مهارت را فرابگیرند بنابراین جهتگیری تحصیلی در آموزش و پرورش به سمت مهارتگرایی است و نه مدرک گرایی.
خراسان رضوی دارای یک میلیون و 200 هزار دانش آموز است. 630 هزار نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی و بقیه در دو مقطع متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار