ورزشکاران در مسابقات قهرمانی معمولاً خوراک سبک مصرف می‌کنند تا هم وزن خود را ثابت نگه دارند و هم از توان کافی برای ساعت‌ها انجام مسابقه ورزشی برخوردار باشند.
کد خبر: ۵۶۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 19 February 2018

به گزارش تابناک  : ورزشکارانی که در رقابت‌های کلاس جهانی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند معمولاً رژیم غذایی ویژه‌ای دارند تا از توان بدنی بالایی برخوردار باشند.

 

ورزش در زمستان و مسابقات المپیک زمستانی یکی از سخت‌ترین گونه‌های ورزشی است و ورزشکار نیاز به انرژی دوچندان برای انجام ورزش، به دست آوردن رکورد و حفظ سلامت بدن در سرمای هوا دارد.

ورزشکاران مدال آور در المپیک زمستانی کره جنوبی که در پیونگ یانگ درحال برگزاری است، صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی برای سلامت و کسب انرژی خود اعلام کرده اند.

افراد در رشته‌های مختلف ورزشی در المپیک زمستانی به فرم بدنی متفاوت و ویژه‌ای نیاز دارند؛ به طور مثال افرادی که به اسکیت بازی برروی برف یا بازی با اسنوبورد می‌پردازند و حرکت‌های پَرشی دارند باید سبک وزن‌تر از سایر ورزشکاران باشند تا بتوانند پَرش انجام دهند.

 

از طرف دیگر ورزشکارانی که به لُژ و سورتمه سواری می‌پردازند باید از وزن بیشتری برخوردار باشند تا سریعتر به انتهای مسیر مسابقه برسند.

به طور معمول مردان به ۲۵۰۰ کالری و زنان ۲۰۰۰ کالری درطول شبانه روز نیاز دارند، اما ورزشکاران در این مسابقات بسته به رشته ورزشی خود هرروز مقدار مشخصی خوراک با کالری خاص مصرف کردند.
اسکوتر ۲۵۰۰-۱۳۰۰
شکل اسکیت باز ۳۰۰۰-۱۸۰۰
اسنوبوردی - ۳۲۰۰ تا ۲۲۰۰
اسکیت سرعت ۴۰۰۰-۲۸۰۰
هاکی روی یخ - ۴۰۰۰ تا ۲۸۰۰
Nordic ترکیبی - ۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰
بیاتلون - ۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰
اسکی روی زمین ۷۰۰۰-۳۰۰۰

ورزشکاران در این دوره از مسابقات از مصرف مواد قندی بیش از اندازه خودداری کردند و به جای آن در وعده صبحانه خود از مواد غذایی همچون موز، کره بادام زمینی، بلغور جوی دوسر، تخم مرغ آپ پز و نیمرو به همراه فلفل قرمز، پیاز، قارچ، اسفناج، سیر و گوجه فرنگی استفاده کرده اند.

تعداد زیادی از ورزشکاران در مسابقات المپیک زنان هستند که از جمله خوراکی‌های مورد علاقه آن‌ها برای تغذیه در ایام المپیک می‌توان موارد زیر را نام برد.

پنکیک شکلاتی، بیسکوئیت سبوس دار، کلم بروکلی، نان تست، پنیر، شیر بادام، انواع توت، ماست خامه ای، آجیل، عسل، چای، قهوه، شیر، خوراک‌های پروتئینی، شکلات تیره و چیپس شکلات، مرغ، استیک گوشت، سیب زمینی شیرین، سیب، کشمش و آب پرتقال

ورزشکاران اعتقاد دارند با استفاده از ترکیب چند مورد از خوراکی‌های بالا برای وعده صبحانه خود موفق شده اند به مدال‌های رنگین دست یابند.

این مواد غذایی سالم به آن‌ها اجازه داده است تا بتوانند ساعت‌ها در هوای سرد محل برگزاری مسابقه‌ها با توان جسمی و ذهنی مناسب به ورزش بپردازند و نیز تناسب اندام مورد نیاز خود را حفظ کنند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار