رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارشات ارسالی تا تاریخ 14 بهمن ماه سال جاری، مبلغ 415 میلیارد تومان تسهیلات در سال 96 به 647 واحد صنعتی پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۶۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 18 February 2018

به گزارش تابناک : راضیه علیرضایی با اشاره به درصد موفقیت تسهیلات رونق تولید و انحرافات آن اظهار کرد: تاکنون میزان تسهیلات پرداخت شده در خراسان رضوی حدود 3.4 درصد از تسهیلات پرداختی در کشور است. علاوه بر آن نیز هم اکنون 316 میلیارد تومان، تسهیلات مربوط به 425 واحد در حال بررسی و بعضا مصوب و عقد قرار داد شده که به تدریج پرداخت می گردد.

وی ادامه داد: مبالغ مذکور شامل مواردی است که در سامانه بهین‌یاب ثبت نام گردیده و برابر مکاتبات انجام شده سیستم بانکی، مبالغ پرداختی به حوزه صنعت چندین برابر ارقام ذکر شده بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره میزان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده در استان تصریح کرد: براساس گزارشات ارسالی تا تاریخ 14 بهمن ماه سال جاری، مبلغ 415 میلیارد تومان تسهیلات در سال 96 به 647 واحد صنعتی پرداخت گردیده است که از این مبلغ 98 میلیارد تومان آن به 212 واحد که عمدتا دارای مشکلات بانکی بوده اند، پرداخت شده است.

علیرضایی در خصوص عمده ترین مشکلات واحدهای  تولیدی دریافت کننده این تسهیلات خاطرنشان کرد: نرخ بالای تسهیلات برای برخی از واحد توجیه‌پذیر نبوده و برخی از واحدها نیز در تامین وثایق و فراهم کردن تضامین لازم مشکل داشته‌اند. در برخی از موارد نیز به دلیل عدم تسویه تسهیلات قبلی استان بهره‌مندی کامل از تسهیلات معرفی شده جدید ایجاد نشده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: تمام موارد پرداخت شده نمونه های موفقی از پرداخت تسهیلات به واحدها بوده که بخشی از مشکلات موجود واحد را از جمله خرید مواد اولیه، حقوق و دستمزد و... رفع کرده است.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار