در سال زراعی جاری بارندگی در همه شهرستانهای خراسان رضوی کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۶۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 18 February 2018

به گزارش تابناک : مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارندگی سال زراعی جاری در تمام شهرستان های این استان کاهش داشته که بیشترین کاهش مربوط به شهرستان تایباد با 97 درصد بوده است.

محسن عراقی زاده افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون17 و نیم میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری 81 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 77 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: پس از تایباد شهرستان خواف با کاهش 95 درصدی بیشترین کاهش بارندگی را داشته است.
وی گفت: شهرستان های بردسکن، مشهد، کاشمر، سبزوار، تایباد، فریمان، خواف، بجستان و رشتخوار نیز با اینکه بیشترین بارندگی سال زراعی جاری را در این استان داشته اند، با کاهش 90 درصدی باران نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده اند.
مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در مشهد نسبت به دوره آماری نیز 90 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در این مدت حدود 11 میلی متر باران در مشهد باریده و بارندگی در این شهر طی دوره آماری بلند مدت نیز 88 میلیمتر بوده است.
استان خراسان رضوی دارای اقلیم خشک و نیمه خشک و میانگین بارندگی آن کمتر از میانگین کشور است بطوریکه میانگین سالانه بارندگی در کشور حدود 250 میلیمتر و در این استان کمتر از 210 میلیمتر می باشد.

 

 
 
 
منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار