رئیس‌جمهور در آغاز مرحله دوم سفر خود به هندوستان مورد استقبال رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر هند قرار گرفت.
کد خبر: ۵۶۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 17 February 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران امروز و در آغاز مرحله دوم سفر خود به هندوستان، به طور رسمی در کاخ ریاست جمهوری این کشور، از سوی رئیس جمهور و نخست وزیر هندوستان مورد استقبال قرار گرفت.

 

در مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور کشورمان پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و هندوستان، رؤسای جمهور دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند.

در جریان این مراسم به افتخار حضور رئیس‌جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه 21 گلوله توپ شلیک شد و رؤسای جمهوری ایران و هندوستان، هیئت‌های عالی‌رتبه مقامات همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

روحانی در پاسخ به این پرسشی درباره روابط ایران هندوستان گفت: اگر بتوانیم در این سفر به نقطه‌ای از روابط عالی برسیم که اجداد ما در ایران و هندوستان داشتند، کار بزرگی کرده‌ایم.

مذاکرات رسمی و ملاقات رئیس‌جمهور و نخست وزیر هند و هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور قرار است در کاخ حیدرآباد نخست وزیر این کشور برگزار شود.

حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در جریان این سفر با حضور در بنای یادمان مهاتما گاندی بانثار تاج گل به پدر استقلال و رهبر فقید سیاسی و معنوی هندوستان ادای احترام،دفتر یادبود یادمان ماهاتماگاندی را امضا کرد.

دیدار رسمی سه روزه رئیس جمهور از هند از روز پنجشنبه و با ورود به حیدر آباد در جنوب این کشور آغاز شد.

استقبال رسمی رئیس‌جمهور و نخست وزیر هند از روحانی

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار