یک تحلیلگر اسرائیلی عنوان کرد که خشم رئیس‌جمهور روسیه از وقوع یک جنگ جلوگیری کرد.
کد خبر: ۵۶۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 15 February 2018

به گزارش تابناک : رونن برگمن پژوهشگر و تحلیلگر مشهور اسرائیلی اظهار کرد: شبی که جنگنده اف-۱۶ اسرائیل سرنگون شده بود منطقه در آستانه جنگی فراگیر بود اما تماس های مسکو باعث شد تا تل آویو از قصد خود منصرف گردد.

بر اساس این خبر، این نویسنده و پژوهشگر اسرائیلی گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از سرنگونی جنگنده اسرائیلی به وسیله موشک های ضد هوایی سوریه دستور داد تا حملات شدیدی به سایر مناطق سوریه انجام شود اما این عملیات پس از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین به نتانیاهو منتفی شد.

برگمن تاکید کرد: پوتین با نتانیاهو تماس گرفت و به شدت از اصابت خمپاره های اسرائیلی به نزدیکی مراکز نیروهای روسی خشمگین شد و این مسئله باعث شد تا نتانیاهو دستوراتی به ارتش دهد تا این حمله متوقف گردد و طرح حملات سهمگین به سوریه لغو شود. این پژوهشگر اسرائیلی در ادامه با ابراز نا امیدی از غیاب نقش آمریکا مدعی شد اسرائیل بارها از واشنگتن خواست تا به روسیه فشار آورد تا این کشور اجازه ندهد ایران فعالیتی در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی داشته باشد اما تلاش های اسرائیل از بین رفته است.

این مقام مسئول گفت: یکی از مسئولان اسرائیلی که بازدیدهای زیادی از واشنگتن داشته اخیرا به من گفته ما نمی فهمیم آمریکایی ها چه کاری با سیاست هایشان در خاورمیانه می کنند آنها از خاورمیانه عقب نشینی کردند و جز در حد کلمات و سخنرانی ها به امنیت اسرائیل پایبندی واقعی ندارند.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار