نهمین نمایشگاه جشنواره جهادگران علم و فناوری خراسان رضوی روز سه شنبه در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد گشایش یافت.
کد خبر: ۵۶۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 13 February 2018

به گزارش تابناک : جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی در این مراسم گفت: در سالهای نخست جنگ برای خط کش های هدایت آتش خمپاره، محتاج بیگانگان بودیم اما در مدتی کوتاه رزمندگان ایران اسلامی به تولید موشک رسیدند.
سردار مجتبی غفورپور افزود: باوجود کمبودها و مشکلات و فراز و نشیبهای مختلف پرچم اقتدار علمی کشور برافراشته است و اکنون جزو 10 کشور نخست دنیا در فناوری نانو و صنعت موشکی هستیم.
وی اظهار کرد: اگر اخلاص الهی داشته باشیم و به خدای متعال تکیه کنیم، قدرت لایزال الهی کمک ماست.

*حضور 67 اختراع در نمایشگاه
مسئول سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 125 اثر مخترعان و مبتکران این استان به دبیرخانه این جشنواره رسیده که پس از بررسی های علمی و فنی 67 اثر برای حضور در نمایشگاه انتخاب شد.
مجتبی تنها افزود: از 67 اثر مزبور 11 اثر از بانوان و 56 اثر از مردان است و 10 شرکت دانش بنیان استان نیز محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
وی اظهار کرد: در حاشیه این نمایشگاه کارگاههای تخصصی آشنایی با مبانی اقتصاد دانش بنیان، آشنایی با قوانین اختراعات ملی و بین المللی، آشنایی با مبانی اخلاق حرفه ای و اهمیت کادرسازی و شبکه سازی در فعالیتهای علمی بسیج برگزار می شود.
وی گفت: امضای تفاهم نامه با آستان قدس رضوی در زمینه استفاده بسیجیان از ظرفیت ‌های این آستان مقدس و تفاهم نامه ارتقای توان بسیجیان در حوزه سلامت و مهندسی پزشکی با موسسه درمان بسیجیان کشور از دیگر اقداماتی است که در طول برگزاری این نمایشگاه انجام می شود.
نهمین نمایشگاه جشنواره جهادگران علم و فناوری خراسان رضوی تا 26 بهمن در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد.
هم اکنون 2 هزار پژوهشگر، نخبه علمی و مخترع با سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی همکاری می کنند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار