نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی تذکر نماینده طرقبه درخصوص ارجاع تبصره 14 لایحه بودجه سال آینده به کمیسیون تلفیق (موضوع هدفمندی یارانه ها) را وارد دانست و گفت: برای ارجاع این تبصره به کمیسیون تلفیق مجلس می بایست رای گیری انجام می شد.
کد خبر: ۵۶۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 13 February 2018

به گزارش تابناک : تبصره 14 لایحه بودجه 97 کل کشور روز گذشته بدون بررسی و رای گیری به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع شد.
محمد دهقانی نماینده مردم طرقبه و چناران نیز در جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس در تذکری با استناد به ماده 156 آیین نامه داخلی نسبت به ارجاع این ماده به کمیسیون تلفیق انتقاد کرد و اظهارداشت:روز گذشته تبصره 14 لایحه بودجه سال آینده که مربوط به موضوع هدفمندی یارانه هاست بدون رای گیری از مجلس به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.
وی افزود: بر طبق آیین نامه داخلی مجلس، برای ارجاع تبصره ها یا بندهای الحاقی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بودجه باید حتما در مجلس رای گیری شود که این اتفاق نیفتاد.
نماینده طرقبه و چناران در مجلس دهم از هیات رییسه مجلس خواست دقت بیشتری کند و به رییس مجلس مشورت دهد تا کار غیرقانونی صورت نگیرد.
دهقان خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه داخلی اگر گزارشی به مجلس بیاید به هیچ وجه کمیسیون نمی تواند نسبت به آن ذی مدخل باشد از این رو برای بازگشت باید حتما رای گیری شود.
وی گفت: ما از شما تقاضا داریم از جمله بهتر بود رأی گیری شود استفاده نکنید و بگویید باید رای گیری نمی شد.
مطهری رییس ساعاتی از جلسه علنی امروز مجلس نیز گفت: در این زمینه بهتر بود که رای گیری انجام می شد، ظاهرا رییس کمیسیون تلفیق بیان کرده که به دنبال ارائه متن جدیدی درباره تبصره 14 است، لذا این تبصره بدون رأی گیری به این کمیسیون ارجاع شد.
وی افزود: گاهی برخلاف آیین نامه عمل می شود، به هر حال مباحثی که مطرح کردید را تائید می کنم.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار