مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: 52 درصد از اهدا کنندگان خون در این استان اهدا کننده مستمر هستند که این تعداد در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 6 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۶۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 13 February 2018

به گزارش تابناک : دکتر حمیدرضا اسلامی روز سه شنبه افزود: اهداکنندگان مستمر دست کم 2 تا سه بار در سال خون خود را اهدا می کنند.
وی اظهار کرد: تعداد اهدا کنندگان مستمر خون در این استان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه حدود 62 هزار و 300 نفر بوده است.
وی گفت: سیاست سازمان انتقال خون بر این است که اهداکنندگان بار اولی را به اهداکنندگان مستمر تبدیل کند، چرا که هر چقدر افراد خون بیشتری بدهند تحت بررسی بیشتر بوده و خونشان سالم تر خواهد بود.
اسلامی بالاترین شاخص تعداد اهدا کنندگان مستمر خون در خراسان رضوی را مربوط به گناباد با 68 درصد عنوان کرد و افزود: طی سال جاری تعداد اهدا کنندگان مستمر خون در گناباد نسبت به سالهای قبل 15 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از 155 هزار نفر به پایگاههای اهدای خون در این استان مراجعه کرده اند که 75 درصد آنان شرایط لازم را داشته و خون گیری شده اند.
وی گفت: هم اکنون 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان مرد و 6 درصد زن هستند.
اسلامی شاخص اهدای خون از سوی زنان در کشورهای پیشرفته را به طور تقریبی برابر با مردان عنوان کرد و افزود: مشارکت اندک زنان ایران در اهدای خون ناشی از باور غلط و مشکل فرهنگی است.
وی اظهار کرد: فردی که برای اهدای خون مراجعه می کند، ابتدا بررسی می شود و اگر شرایط لازم را داشته باشد از او خون گرفته می شود.
استان خراسان رضوی سومین تولید کننده خون در کشور بعد از استان های تهران و فارس به شمار می رود.
هم اکنون پنج پایگاه اهدای خون در مشهد و پنج پایگاه اهدای خون در شهرستانهای نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان و گناباد این استان دایر است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار