رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی از انعقاد سالیانه حدود 200 تفاهمنامه با خیرین در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 12 February 2018

به گزارش تابناک : غلامعلی رأفتی در حاشیه سفر خود به کاشمر با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل مجمع خیرین تاکنون 35 درصد مدارس توسط خیرین احداث شده است، بیان کرد: این آمار بین پنج تا 10درصد بیش از آمار خیرین دیگر نقاط کشور است.

وی با اعلام اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی همیشه در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد، از برگزاری بیستمین جشنواره خیرین در هفتم اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: به طور میانگین سالانه حدود 80 میلیارد تومان از سوی خیرین به آموزش و پرورش استان جهت مدرسه‌سازی، تکمیل و تجهیز مدارس کمک می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی با بیان اینکه مدارس تخریبی در شهرستان‌ها، روستاها و حتی مراکز استان‌ها وجود دارد، اظهار کرد: پروژه‌های تخریبی بسیاری در مشهد داریم که برای تخریب و بازسازی نیازمند کمک دولت و مشارکت خیرین هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت همیشه در مقابل خیرین سعی کرده به تعهدات خود عمل کند اما می‌طلبد اعتبارات مورد نیاز به موقع تأمین شود، افزود: برای اینکه نوسازی مدارس در استان‌های مختلف بتوانند به خوبی به تعهدات خود عمل کنند باید اعتبارات لازم از سوی دولت به موقع تأمین شود.

رأفتی با اعلام اینکه خیرین استان خراسان یک خانواده 3000 نفری هستند، گفت: در مهرماه امسال حدود 511 کلاس جدید و در دهه فجر 33 کلاس دیگر توسط خیرین تحویل آموزش و پرورش شد.

وی، کمبود منابع در پروژه‌های مشارکتی را  مشکلات پیش رو دانست و افزود: سالیانه برای 200 پروژه کوچک و بزرگ تفاهمنامه با خیرین منعقد می‌شود که برخی از این تفاهم‌نامه‌ها مشارکتی و برخی 100 درصد خیر ساز است.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار