لازم است بانک مرکزی در هفته های پایانی سال نظارت بر نرخ سود سپرده های بانک ها و موسسات اعتباری را افزایش دهد .
کد خبر: ۵۶۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 12 February 2018

به گزارش تابناک : همواره بانک ها و موسسات اعتباری در روزها و هفته‌های پایانی سال تلاش می‌کنند نقدینگی خود را افزایش داده تا ریسک کمتری را در انتهای سال داشته باشند .
بنابر تجربیات سالهای گذشته بانکها و موسسات اعتباری در این ایام با صدور بخشنامه های غیر رسمی نرخ‌های سود سپرده را دور می‌زنند .
شاید به همین دلیل باشد که بانک‌ها و موسسات اعتباری پرداخت تسهیلات را در ماه‌های پایانی و به خصوص در بهمن و اسفند تعطیل کرده و عملا تلاش خود را برای جذب سپرده مصرف می‌کنند .
با توجه به اینکه چند ماهی است نرخ سود سرده‌ها در محدوده 10درصد برای سپرده‌های روزشمار و 15درصد برای سپرده‌های یکساله ثابت باقی مانده است ضرورت حفظ این شرایط امری ضروری به نظر می‌رسد .
بانک مرکزی باید در روزها و هفته‌های آینده نظارت خود بر سود سپرده ها در شبکه بانکی را افزایش داده تا خدای ناکرده مجددا روند افزایش سود سپرده ها آغاز نشود .
در دو ماه پایانی سال مبادلات نقدی در بازار افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و به همین جهت بانک ها و موسسات اعتباری تلاش می کنند خروج منابع منجر به تراز منفی آنها نشود .
به گزارش اخبار بانک، به همین جهت هرگونه اقدام توسط شبکه بانکی برای جبران خروج منابع متصور میشود و نظارت بیشتر بانک مرکزی برای جلوگیری از افزایش نرخ سود سپرده ها امری مهم به نظر می رسد .

 

 

منبع : فصل تجارت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار