با حضور رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در قوچان همزمان با 16 شهرستان استان افتتاح شد.
کد خبر: ۵۶۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 09 February 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در مراسم افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در محل بولوار طالقانی اول بولوار مصلی شهرستان قوچان  با اشاره به افتتاح همزمان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در 16 شهرستان استان، عنوان کرد: هدف از افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دسترسی آسان مردم به مراکز قضایی و دادگستری ها است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با بیان اینکه بسیاری از کارهای قوه قضاییه در گذشته به صورت فیزیکی و دفتری انجام می شد که باعث زحمت برای مردم و مستلزم هزینه های زیاد می شد، گفت: با افتتاح این دفاتر بخش زیادی از این رسیدگی پرونده ها و موخرات به صورت الکترونیک انجام شود و ضرورتی ندارد برای تنظیم درخواست و ابلاغیه و اخطاریه ها حضورا به دادگستری مراجعه کنند و حتی در خانه های خود اقدامات قضایی خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: مراجعه کنندگان فقط برای شرکت در جلسه دادگاه باید به دادگستری مراجعه کنند بنابراین دستگاه قضایی در دهه اخیر با فناروی های نوین خدمات زیادی برای پرونده های قضایی به خصوص برای تسهیل در مراجعات مردم داشته است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که غیر از تنظیم شکوائیه تمامی ورودی دستگاه قضایی به صورت الکترونیک است، اعلام کرد: تلاش شده تا تقدیم شکوائیه نیز تا پایان سال سازو کار انجام شود تا مردم حتی برای درخواست شکوائیه به جای کلانتری و دستگاه قضایی نیز به دفاترالکترونیک قضایی انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با بیان اینکه از فواید دیگر دفاتر الکترونیک قضایی این است که مدیران این دفاتر کارشناسان قضایی هستند و جنبه مشاوره را نیز برای مراجعه کنندگان دارد، تصریح کرد: درصورتی که در زمان تنظیم سند حقوقی یا شکوائیه ها اگر به غلط تنظیم کنند پرونده هایشان به نتیجه نرسد اما با این روش امکان کنترل این ورودی ها نیز وجود دارد.

 رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در پایان گفت: در سطح استان خراسان رضوی واحد ابلاغ الکترونیک 80 درصد فعال است که رتبه دوم را در کشور داریم و امیدواریم در سایر خدمات تا جایی که مقدور است تا پایان سال انجام شود.

 

 

 

منبع : برنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار